Átrendeződött a kerti gépek piaca 2009-ben. A hazai eladások mintegy 20 százalékkal estek, miközben a fűnyírószegmens hat százalékkal nőtt - áll a fűnyírók és láncfűrészek területén 30 százalékos részesedéssel bíró Husqvarna csoport elemzésében.
Átrendeződött a kerti gépek piaca tavaly. A hazai vevőkörre amúgy is jellemző árérzékenység fokozódott, a korábbinál több vásárló választotta az alacsonyabb minőséget a kedvezőbb ár érdekében. A képet árnyalja, hogy Magyarországon trendszerűen, évek óta nő a gyepesített területek aránya a veteményesek rovására, ezért az általános visszaesés mellett a fűnyíró és fűnyírótraktor üzletág hat százalékos növekedést tudott elérni. Szintén növekedett az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők forgalma, ami azt jelzi, hogy az emberek tovább tartják üzemben a már beszerzett eszközeiket.

Világviszonylatban az érett, hagyományosan nagy piacok, mint a francia, a német vagy a svéd terület enyhe növekedést mutattak 2008-hoz képest. Visszaesett ugyanakkor a brit és az amerikai kereslet, miközben az új területek, mint Brazília, Kína és Oroszország 7-13 százalékos növekedést produkáltak. Forgalmuk azonban − egyelőre − még együttesen sem haladja meg például Lengyelországét.
Hazánkban hét százalékos a várt növekedés, miközben a volumen − ennek már vannak jelei − a láncfűrészek rovására tolódik el. Bár a cégcsoport elsősorban a benzinmotoros eszközökben vezeti az eladásokat, a vállalat a legerőteljesebben a környezetbarát és halk működésű akkumulátoros termékeket fejleszti. A jövő mindenképpen ez − tette hozzá a vezető -, mert a kertbarátok szívesebben használnak környezettudatos eszközöket, ha alkalmazásuk nem jelent teljesítmény- vagy más kompromisszumokat.

Lavinát indít el a Lidl mennyiségi korlátozása? Vallottak a boltláncok: erre számíthatnak a vásárlók
A Lidl nem rég bejelentette, hogy több, piaci áron kapható termékükre is korlátozásokat vezet be. De ez vajon általános, vagy csak egy egyszeri alkalom?
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
A szorongás nem alaptalan, hiszen Magyarország évek óta rosszul szerepel a rákkal kapcsolatos halálozási listákon.
Akár esküvő, akár születésnap, a magyarok imádnak ajándékozni. Ajándékot pedig egyre többen online vásárolnának.
Az alig egy hónapja indult első hazai közösségi piactéren már meg is vannak az első sikeres projektek.
-
Videó: ennyivel olcsóbb, ha nem a balatoni büfében vásárolsz, hanem a boltban
Megnéztük, milyen árak vannak a parton, és mennyibe kerül egy hamburger, ha magunk készítjük.
-
Hogy lehet bankszámlát nyitni egy szelfivel? Mutatjuk
A Gránit Bank szolgáltatását már több ezer ügyfél vette igénybe.
-
5 érv amellett, hogy vásárlóként miért válaszd a közösségi finanszírozást (x)
Békebeli személyesség, XXI. századi technológia - a közösségi finanszírozás közel sem olyan újkeletű fogalom, mint azt gondolnánk.
- Varga Mihály röviden "elintézte" az ellenzéki költségvetési módosítókat
- Ijesztő felvétel a több életet követelő olaszországi jégcsúszásról
- Ferenc pápa: nem tervezem a visszavonulásomat
- Lopott ukrán gabonával bukhatott le egy orosz hajó
- Tizenhárom év után a testvér talált a csontokra, a nevelőapa végezhetett a lányokkal
- Itt a vádemelés a vértesszőlősi katonai helikopteres mentőakció ügyében
Külföldi piacra lépés 2022
Tiszaújváros – Kelet-magyarországi Gazdasági Fórum 2022


