Átrendeződött a kerti gépek piaca 2009-ben. A hazai eladások mintegy 20 százalékkal estek, miközben a fűnyírószegmens hat százalékkal nőtt - áll a fűnyírók és láncfűrészek területén 30 százalékos részesedéssel bíró Husqvarna csoport elemzésében.
Átrendeződött a kerti gépek piaca tavaly. A hazai vevőkörre amúgy is jellemző árérzékenység fokozódott, a korábbinál több vásárló választotta az alacsonyabb minőséget a kedvezőbb ár érdekében. A képet árnyalja, hogy Magyarországon trendszerűen, évek óta nő a gyepesített területek aránya a veteményesek rovására, ezért az általános visszaesés mellett a fűnyíró és fűnyírótraktor üzletág hat százalékos növekedést tudott elérni. Szintén növekedett az alkatrészek, tartozékok és kiegészítők forgalma, ami azt jelzi, hogy az emberek tovább tartják üzemben a már beszerzett eszközeiket.
Világviszonylatban az érett, hagyományosan nagy piacok, mint a francia, a német vagy a svéd terület enyhe növekedést mutattak 2008-hoz képest. Visszaesett ugyanakkor a brit és az amerikai kereslet, miközben az új területek, mint Brazília, Kína és Oroszország 7-13 százalékos növekedést produkáltak. Forgalmuk azonban − egyelőre − még együttesen sem haladja meg például Lengyelországét.
Hazánkban hét százalékos a várt növekedés, miközben a volumen − ennek már vannak jelei − a láncfűrészek rovására tolódik el. Bár a cégcsoport elsősorban a benzinmotoros eszközökben vezeti az eladásokat, a vállalat a legerőteljesebben a környezetbarát és halk működésű akkumulátoros termékeket fejleszti. A jövő mindenképpen ez − tette hozzá a vezető -, mert a kertbarátok szívesebben használnak környezettudatos eszközöket, ha alkalmazásuk nem jelent teljesítmény- vagy más kompromisszumokat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Mégsem a luxusüzlet kirablóit fogták el, újabb fordulat az ügyben
- Sulyok Tamás fogadta a svájci elnököt
- Babaváró hitel: nem születik baba? Íme a következmények!
- Szombat délutánig jelentkezhetnek a tévék, rádiók az NVB-nél
- Vitézy Dávid programadója: Gyurcsányozás és Budapest-ellenes minisztérium helyett a város legyen a középpontban!
- Az első 5 helyen különböző csapat pilótái végeztek - őrületesen kezdődött a kínai F1-hétvége