Országszerte átfogó ellenőrzésekre készülnek a hatóságok karácsony előtt annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb hamis termék kerüljön a fa alá és az ünnepi asztalra -írja a Napi Gazdaság.
A nagyobb értékű termékek között is egyre több hamisat találni és ezek már nem vásárokon és piacokon, hanem szaküzletekben bukkantak fel. A közelmúltban például szakértők bevonásával derítették ki, hogy az egyik dunántúli kerékpárüzletben forgalmazott bicikli nem a nagynevű gyártó terméke, hanem közönséges hamisítvány. Lakossági bejelentésre az ellenőrök találtak rossz minőségű, ám márkavédjeggyel ellátott szánkót, síruhát, bukósisakot és fűnyírót is olyan üzletekben, amelyek papíron kizárólag kiváló minőségű márkás termékeket forgalmaznak.
A kistelepülések alkalmi piacain és a házaló árusoknál is egyre több hamis árucikk, elsősorban ruhanemű és cipő bukkan fel. Míg korábban túlsúlyban voltak a külföldről, elsősorban a Távol-Keletről behozott hamis termékek - főként ruházati cikkek -, az utóbbi időben a piacokon és butikokban egyre több hazai gyártásút fedeztek fel az ellenőrök. Egy közelmúltban végzett szombathelyi ellenőrzésen arra derült fény, hogy több kiskereskedő olyan általa gyártatott műanyaggöngyölegben forgalmaz különböző élelmiszereket - például zsírt és tepertőt -, amellyel azt a látszatot kelti, hogy az áru neves hazai cég terméke.
Arra is van példa, hogy a válság miatt megrendelés nélkül maradó ruhaipari, illetve műanyagüzem bóvligyártásra áll át, állítólag nem is megy rosszul az üzlet.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.


