Gyengén muzsikál az értékesítés tekintetében a világ második legnagyobb hamburgerlánca, a Burger King. Legfőbb riválisához, a McDonald's-hoz képest eltérő stratégiával dolgozó gyorsétteremláncnál még csak most kezdődtek meg a változtatások.
Bár az előző negyedévhez képest 13%-kal - 50 millió dollár fölé - nőtt a Burger King profitja 2009 utolsó negyedévében, az étterem részvényeseinek aggasztó tény lehet, hogy a világon összesen 12 078 étteremmel rendelkező lánc eladási adatai már három egymást követő negyedévben rendre csökkentek. A zsugorodás mértéke világviszonylatban összesen 2%-os, míg Észak-Amerikában ez az érték 3,3% - írja a Guardian.
Eközben az ősi rivális McDonald's jelentősen profitált a válságból, ugyanis nagymértékben emelkedtek az eladási mutatói az alacsonyabb jövedelmű fogyasztói csoportoknál. A két étteremlánc közti eredményesség különbség a részvények árfolyamaiban is meglátszik. Míg a McDonald's árfolyama 12%-ot emelkedett 2009 folyamán, addig a BK részvényei 19%-ot veszítettek az értékükből a tavalyi évben.

A szakértők szerint a két étteremlánc stratégiája közötti különbség nyilvánvaló. A McDonald's az éttermeit elkerülőket célozta meg promócióival és termékfejlesztéseivel. Tette ezt az egészségesebb termékek étlapra vételével, és a McCafé-k elterjesztésével. A Burger King ezzel szemben a már meglévő fogyasztóira koncentrált, és ezen a csoporton belül is a szuperfogyasztóit (olyan vásárlókat, akik havonta legalább tízszer látogatják az éttermeiket) vette célba. Ennek megfelelően az ortodoxnak mondható hamburger-sült krumpli vonalon maradt az étlapja, aminek köszönhetően a McDonald's mai választékához képest egysíkúbb kínálattal rendelkezik.
A gyorséttermi piacot részletesen ismerők kiemelik, hogy nem csak a saláta és sütemény kínálat területén szerzett jelentős előnyt a "Meki" a Burger Kinggel szemben, de a hamburger király a reggelire kínált ételek körében sem rendelkezik semmilyen egyedi elképzeléssel.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A lánc a hátrányát - főként az Egyesült Államokban - agresszív árképzésével próbálja ellensúlyozni. Szemléletes példa erre, hogy az Egyesült Királyságban 1,99 fontért kínált dupla sajtburgert mindössze egyetlen amerikai dollárért árulták az USA-ban. Ennek persze a cég franchise partnerei nem feltétlenül örültek, és pert indítottak a BK ellen azzal az indokkal, hogy a lánc veszteséges értékesítésre kényszeríti őket.
A korábbi téves stratégiát felismerve némi irányváltás már látszik a Burger Kingnél. Például az elmúlt időszakban megjelent az Egyesült Államokban egy új almás édességgel és alacsony nátrium tartalmú csirkefalatkákkal is. A kérdés csupán az, hogy nem lépett-e túl későn a hamburgermamut.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








