Idén azonban nemzetközi mércével is jó évjárata lesz a magyar jégboroknak, ennek egyik oka, hogy a hideg jótékonyan hatott a tőkékre. Minőségben ezzel a terméssel a világ legnagyobb jégbortermelőivel is felvehetik a versenyt a magyarok.
Az évente tízmillió palack bort forgalmazó Varga Pincészet közleménye szerint kockázatos üzlet a jégbor készítése ugyanis, általában csak minden második évben van legalább - 7 fokos fagy, ami technológiai és jogi feltétele is a jégbor készítésnek. Ha a fagy késik, a szőlő kárba vész, lepereg a tőkéről.
A Varga Pincészet ebben az évben országos szinten is szokatlanul nagy, 6,2 ha-os területen hagyott kint szőlőt jégbor céljára. A fagy szerencsére időben érkezett, a 25 - 26 mustfokos, teljesen egészséges Olaszrizling szőlő a fagyást követően soha nem látott minőséget adhat. Ráadásul az idei évben a hideg miatt akár egész nap is lehetett szüretelni. A nemzetközi piacon 150 dollárt is megadnak egy üveg minőségi jégborért azok, akik ezt a fajtát szeretik. A magyar borok ezt a rekordösszeget még soha nem érték el, az idei termés azonban világviszonylatban is megállhatja a helyét.
A leghíresebb jégborokat Németországban és Ausztriában állítják elő, de jégbor sok országban készül, minden bortermelő kontinensen, beleértve Magyarországot is. A világ legnagyobb jégbortermelője Kanada, ahol a fagyos időjárás éves érkezése sokkal biztosabban kiszámítható, mint más jégbortermelő országokban.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok