A karácsony és szilveszter körüli időszakra jut a pezsgő éves kiskereskedelmi forgalmának mintegy fele. A tavaly karácsonyi-szilveszteri szezonban, 2008. október-2009. januárban közel 6 milliárd forintért adtak el pezsgőt a boltokban; 6 százalékkal többért, mint az előző hasonló időszakban.
A Nielsen piackutató vállalat adataiból kiderül, hogy mennyiségben 3 százalékkal, mintegy 6,6 millió literre csökkent a bolti eladás, egyik szezonról a másikra.

Az ünnep környékén az átlagárak jelentősen csökkennek. Tavaly október-novemberben egy liter pezsgő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 966 forint. Utána viszont, a december-januári periódusban 9 százalékkal alacsonyabb, - 882 forintot regisztrált a Nielsen.
Az átlagárak csökkenéséhez jelentősen hozzájárultak a hipermarketek. A pezsgőt ugyanis a legnagyobb eladóterű üzletek legutóbb december-januárban átlagosan 12 százalékkal olcsóbban adták, mint előtte október-novemberben.
Cukortartalom szerint a szezonban is legkedveltebb az édes pezsgő: mind mennyiségben, mind értékben 70 százalék körüli rész jutott rá 2008. október-2009. januárban. Ugyanakkor a félszáraz részaránya értékben 15 százalék. A száraz pezsgő mutatója, szintén forintban 13, a félédesé pedig 2 százalék, a bolti eladásból.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A legutóbbi két év ünnepi időszakának adatai azt mutatják, hogy a pezsgő kiskereskedelmi forgalma stabilan oszlik meg a különböző bolttípusok között.
A beszerzés fő helye a hipermarket; erre a bolttípusra jutott a mennyiségi eladás 48 százaléka a legutóbbi, és a megelőző október-januári periódusban, míg a többi hónapokban ez a mutató 40 százalék körül mozog.
Ugyanakkor a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya 33 százalék. A 201-400 méteres bolttípus 6 százalékot ért el, a hagyományos 51-200 négyzetméteres pedig 9-et, míg az 50 négyzetméteres és kisebb 4 százalékot.

Árstopra sincs szükség, brutál árcsökkentés van a boltokban: itt az olcsósított élelmiszerek listája
Miközben az inflációról szóló hírek rendre az árak emelkedéséről szólnak, akadnak azért olyan termékek is, amelyeknek az ára csökkent az elmúlt egy évben.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Hoppá! Tudtad melyik bank lett a legjobb lakossági állampapír forgalmazó? (x)
Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) idén is a Gránit Banknak ítélte „Az év Lakossági állampapír forgalmazója” díj ezüst fokozatát.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


