6 °C Budapest

Így pezsgőzik a magyar: íme a számok

2009. december 12. 10:02

A karácsony és szilveszter körüli időszakra jut a pezsgő éves kiskereskedelmi forgalmának mintegy fele. A tavaly karácsonyi-szilveszteri szezonban, 2008. október-2009. januárban közel 6 milliárd forintért adtak el pezsgőt a boltokban; 6 százalékkal többért, mint az előző hasonló időszakban.

A Nielsen piackutató vállalat adataiból kiderül, hogy mennyiségben 3 százalékkal, mintegy 6,6 millió literre csökkent a bolti eladás, egyik szezonról a másikra.

 

Forrás: Nielsen


Az ünnep környékén az átlagárak jelentősen csökkennek. Tavaly október-novemberben egy liter pezsgő mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 966 forint. Utána viszont, a december-januári periódusban 9 százalékkal alacsonyabb, - 882 forintot regisztrált a Nielsen.

Az átlagárak csökkenéséhez jelentősen hozzájárultak a hipermarketek. A pezsgőt ugyanis a legnagyobb eladóterű üzletek legutóbb december-januárban átlagosan 12 százalékkal olcsóbban adták, mint előtte október-novemberben.

Cukortartalom szerint a szezonban is legkedveltebb az édes pezsgő: mind mennyiségben, mind értékben 70 százalék körüli rész jutott rá 2008. október-2009. januárban. Ugyanakkor a félszáraz részaránya értékben 15 százalék. A száraz pezsgő mutatója, szintén forintban 13, a félédesé pedig 2 százalék, a bolti eladásból.

 

JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 
Forrás: Nielsen


A legutóbbi két év ünnepi időszakának adatai azt mutatják, hogy a pezsgő kiskereskedelmi forgalma stabilan oszlik meg a különböző bolttípusok között.

A beszerzés fő helye a hipermarket; erre a bolttípusra jutott a mennyiségi eladás 48 százaléka a legutóbbi, és a megelőző október-januári periódusban, míg a többi hónapokban ez a mutató 40 százalék körül mozog.

Ugyanakkor a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya 33 százalék. A 201-400 méteres bolttípus 6 százalékot ért el, a hagyományos 51-200 négyzetméteres pedig 9-et, míg az 50 négyzetméteres és kisebb 4 százalékot.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. március 16. vasárnap
Henrietta
11. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33