Hiába az elterjedt tévhit, hogy a kávé kijózanít, az ital inkább csak hamis illúziókba kerget a józanságodat illetően.
Az egereken elvégzett kísérletek azt mutatják, hogy az alkoholfogyasztás utáni kávéivás abba a hamis hitbe ringathat, hogy teljesen az érzékeid birtokában vagy - derítették ki a philadelphiai Temple Egyetem kutatói. Valójában azonban a kávé csak nehezebbé teszi a kísérleti alanyok számára, hogy elfogadják, alkoholt ittak.
Az alkohol és a kávé együttes fogyasztása katasztrofális döntéseket eredményezhet. Azok ugyanis, akik alkoholt fogyasztanak, helyesen érzékelik, hogy fáradnak és egyre jobban lerészegednek. A kávé azonban felgyorsítjaa szervezetet, amely ezt hajlamos józanságnak ítélni. Az érzékszervek által közvetített jelekre való reakció azonban semmiképp sem nevezhető normálisnak. Így például elképzelhető, hogy egy egyén úgy gondolja, alkoholos befolyásoltság alatt is tud autót vezetni, vagy mindenképpen be kell bizonyítania, hogy ő a kocsma boxbajnoka.
Az egyetemi kísérletben résztvevő egereknek egy akadálypályán kellett végighaladniuk, méghozzá úgy, hogy elkerüljék az idegesítő ingereket: hangos zajokat és éles fényeket. Az alkoholos befolyásoltság alatt álló egerek ugyan rendkívül nyugodtan viselkedtek, ám meglehetősen rosszul teljesítettek az akadályok elkerülésében. A kávét fogyasztott egyedek éberebbek voltak és valamivel jobban is vették az akadályokat, azok azonban, akik mindkettőből fogyasztottak, szintén nagyon gyengén teljesítettek, bár feszültebbnek tűntek, mint simán "részeg" társaik.
A kutatók véleménye szerint azok, akik kávéznak az ivászat közben, abba tévhitbe eshetnek, hogy józanok, ám ez nyilvánvalóan nem igaz. És a veszélyek legenyhébbike az, hogy az egész éjszakás buli után másnap egy elképesztő macskajajjal ébrednek.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








