Józanságra buzdít a Sörszövetség

2009. március 23. 11:30

A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2009-ben is folytatja az elmúlt évek sikeres kezdeményezését, a kreatív JÓFEJ-kampányt. A józan és felelős járművezetésre felszólító kampány egyike azon európai akcióknak, amelyeket Európa sörgyárai indítottak a felelőtlen alkoholfogyasztás káros hatásai elleni küzdelemben.

A 2005-ben útjára indított JÓFEJ ("JÓzan, FElelős Járművezető")- kampány az elmúlt években több tízezer - egyedül 2008-ban 40 ezer - fiatal figyelmét hívta fel a kampány nevében rejlő üzenetre: az autóval szórakozni indulók vállalják önmagukért és másokért is a felelősséget, ha pedig alkoholt fogyasztottak, úgy ne üljenek volán mögé.

"A Magyar Sörgyártók Szövetsége immáron ötödik éve szervezi meg a JÓFEJ-kampányt. Célunk 2009-ben is az, hogy minél több fiatalt győzzünk meg arról, hogy az önfeledt szórakozás mellett felelősséggel tartoznak önmagukért, barátaikért és másokért is." - mondta Sívó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke.

2009-ben jellegében és eszköztárában is megújul a JÓFEJ: a korábbi önkéntes szondáztatás megszűnik és a kampány színterét egy - a www.jofej.info.hu webcímről elérhető - web 2.0-ás rendszer veszi át. A honlapon létrejövő "JÓFEJ", tehát Józan Felelős Járművezető csoportok a web 2.0-ás rendszerbe regisztrálva a jövőben megoszthatják tapasztalataikat, gondolataikat, bulikat szervezhetnek, különféle versenyeken vehetnek részt, szavazhatnak a hónap bulijáról, megoszthatják egymással fényképeiket és videóikat. A kampány által biztosított eszközök segítségével maguk a JÓFEJ-ek közvetítik majd a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzeneteket.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének kampánya remekül példázza azokat a kezdeményezéseket, amelyeket Európa sörgyárai indítottak az egész kontinensen. 2009. március 13-án az Európai Sörgyártók Szövetsége - Európa nemzeti sörgyártó szövetségeinek ernyő szervezete - egy tanulmányt tett közzé, amelyben kiemeli az iparág vezető szerepét a felelőtlen alkoholfogyasztás ellen vívott küzdelemben.

A tanulmány azon vállalások terén tett előrehaladást mutatja be, amelyeket az Európai Sörgyártók Szövetsége vállalt az Európai Unió Alkohol és Egészség Fórumán. Az Alkohol és Egészség Fórumot 2007 júniusában az Európai Bizottság hozta létre, hogy egyesítse az üzleti és a civil szférát, valamint más érdekgazdákat annak érdekében, hogy közösen találjanak megoldást a felelőtlen alkoholfogyasztás által okozott károkra.

Androulla Vassiliou, az EU egészségügyi biztosa a tanulmánnyal kapcsolatban elmondta: "A Fórum kiváló próbaként szolgál majd arra, hogy hosszú távon mennyire erős az alkoholgyártók, forgalmazók, vendéglátók és hirdetők elkötelezettsége az alkohol okozta károk visszaszorítására."

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Míg az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), addig a vállalások elsöprő többsége nemzeti szintre irányul. Így olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban; valamint a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban.

Az elért eredmények kapcsán da Ponte hozzátette "Sikerünk titka sokkal inkább a helyi szintű, önkéntességen alapuló megközelítésben, és nem a pán-európai szintű, 'mindenhol alkalmazható' akciókban rejlik."

Az Európai Sörgyártók Évközi Jelentését az EU Alkohol és Egészség Fórumának tett kötelezettség vállalásokat a www.brewersofeurope.org honlapról töltheti le.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Óriásit húzott a magyar Kickstarter: ilyen lehetőség kevés alkalommal lesz 2024-ben, most bárki élhet vele

Ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.”

NAPTÁR
Tovább
2024. március 2. szombat
Lujza
9. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. március 2. 19:16
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem