12 °C Budapest

Józanságra buzdít a Sörszövetség

2009. március 23. 11:30

A Magyar Sörgyártók Szövetsége 2009-ben is folytatja az elmúlt évek sikeres kezdeményezését, a kreatív JÓFEJ-kampányt. A józan és felelős járművezetésre felszólító kampány egyike azon európai akcióknak, amelyeket Európa sörgyárai indítottak a felelőtlen alkoholfogyasztás káros hatásai elleni küzdelemben.

A 2005-ben útjára indított JÓFEJ ("JÓzan, FElelős Járművezető")- kampány az elmúlt években több tízezer - egyedül 2008-ban 40 ezer - fiatal figyelmét hívta fel a kampány nevében rejlő üzenetre: az autóval szórakozni indulók vállalják önmagukért és másokért is a felelősséget, ha pedig alkoholt fogyasztottak, úgy ne üljenek volán mögé.

"A Magyar Sörgyártók Szövetsége immáron ötödik éve szervezi meg a JÓFEJ-kampányt. Célunk 2009-ben is az, hogy minél több fiatalt győzzünk meg arról, hogy az önfeledt szórakozás mellett felelősséggel tartoznak önmagukért, barátaikért és másokért is." - mondta Sívó Imre, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke.

2009-ben jellegében és eszköztárában is megújul a JÓFEJ: a korábbi önkéntes szondáztatás megszűnik és a kampány színterét egy - a www.jofej.info.hu webcímről elérhető - web 2.0-ás rendszer veszi át. A honlapon létrejövő "JÓFEJ", tehát Józan Felelős Járművezető csoportok a web 2.0-ás rendszerbe regisztrálva a jövőben megoszthatják tapasztalataikat, gondolataikat, bulikat szervezhetnek, különféle versenyeken vehetnek részt, szavazhatnak a hónap bulijáról, megoszthatják egymással fényképeiket és videóikat. A kampány által biztosított eszközök segítségével maguk a JÓFEJ-ek közvetítik majd a felelős alkoholfogyasztással kapcsolatos üzeneteket.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének kampánya remekül példázza azokat a kezdeményezéseket, amelyeket Európa sörgyárai indítottak az egész kontinensen. 2009. március 13-án az Európai Sörgyártók Szövetsége - Európa nemzeti sörgyártó szövetségeinek ernyő szervezete - egy tanulmányt tett közzé, amelyben kiemeli az iparág vezető szerepét a felelőtlen alkoholfogyasztás ellen vívott küzdelemben.

A tanulmány azon vállalások terén tett előrehaladást mutatja be, amelyeket az Európai Sörgyártók Szövetsége vállalt az Európai Unió Alkohol és Egészség Fórumán. Az Alkohol és Egészség Fórumot 2007 júniusában az Európai Bizottság hozta létre, hogy egyesítse az üzleti és a civil szférát, valamint más érdekgazdákat annak érdekében, hogy közösen találjanak megoldást a felelőtlen alkoholfogyasztás által okozott károkra.

Androulla Vassiliou, az EU egészségügyi biztosa a tanulmánnyal kapcsolatban elmondta: "A Fórum kiváló próbaként szolgál majd arra, hogy hosszú távon mennyire erős az alkoholgyártók, forgalmazók, vendéglátók és hirdetők elkötelezettsége az alkohol okozta károk visszaszorítására."

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Míg az Európai Sörgyártók Szövetségének kötelezettségvállalásai között szerepel ugyan egy európai szintű kezdeményezés (a sör reklámozásával kapcsolatos önszabályozás hatékony megvalósítása), addig a vállalások elsöprő többsége nemzeti szintre irányul. Így olyan programokat találunk közöttük, mint a finnországi túlzott alkoholfogyasztás visszaszorítása; a kiskorúak alkoholfogyasztása elleni küzdelem Belgiumban, Németországban, Lengyelországban és Romániában; az ittas vezetés elleni kampányok Dániában, Lengyelországban és Spanyolországban; valamint a felelős alkoholfogyasztás népszerűsítése Hollandiában, Dániában és Spanyolországban.

Az elért eredmények kapcsán da Ponte hozzátette "Sikerünk titka sokkal inkább a helyi szintű, önkéntességen alapuló megközelítésben, és nem a pán-európai szintű, 'mindenhol alkalmazható' akciókban rejlik."

Az Európai Sörgyártók Évközi Jelentését az EU Alkohol és Egészség Fórumának tett kötelezettség vállalásokat a www.brewersofeurope.org honlapról töltheti le.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. március 23. vasárnap
Emőke
12. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33