"A minőségi pálinka a legrangosabb nemzetközi párlatokkal is felveszi a versenyt!" - fogalmazott a magyar pálinka népszerűsítésre megrendezett "Pálinkaakadémián" Barabás Attila, a Pálinka Nemzeti Tanács tagja.
Az Agrármarketing Centrum szerint ideje átértékelnünk, amit védett nemzeti italunkról gondolunk. Sokak szemében a pálinka még mindig a régmúlt karcos, hígító szagú itala, holott a törvényi szabályozásnak és a pálinkafőző mesterek elhivatottságának köszönhetően ez az ital ma már hazánk egyik prémiumterméke.
A napokban megrendezett, Pálinkaakadémia névre keresztelt rendezvényen Barabás Attila, a Pálinka Nemzeti Tanács tagja elmondta: a pálinka kifejezés először 1630-ban szerepelt írásos emlékekben. Mára a "top prémium" kategóriájú pálinkák olyan versenytársak között állják meg helyüket, mint a Smirnoff vodka vagy a Hennessy XO konyak.
A szakember kiemelte annak fontosságát, hogy a megfelelő törvényi szabályozás eredményeként a pálinka ma már Magyarország legmagasabb minőségi elvárásoknak is megfelelő prémiumtermékét jelenti. "A gasztronómiában az idei évben mintegy 30-40 százalékkal nőtt a pálinkafogyasztás, miközben a whiskyk fogyasztása ugyanennyivel csökkent. Ezt azt jelenti, hogy a pálinka magas presztízsű itallá vált a magyar fogyasztók szemében" - tette hozzá a szakember.
A rendezvényen tizennyolc bartender és barmaid arra vállalkozott, hogy a nyolc eredetvédett pálinka köré komponál koktélokat, ezzel is ráirányítva a figyelmet az ital sokoldalúságára. Morafcsik Péter, a verseny egyik szervezője szerint a pálinka ebben - és főleg ebben - a minőségében aperitif ital is lehet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml