Egy a napokban készített felmérés rávilágított a brit diákok katasztrofális történelmi tudására. A válaszadók 5 %-a szerint Adolf Hitler egy német labdarúgócsapat vezetőedzője volt, minden negyedik diák pedig úgy tudja, hogy az Egyesült Államok azért lépett be a háborúba, mert Pearl Harbort atombomba-támadás érte.
A felmérésben kétezer 9-15 év közötti diákot vett részt, a kérdések elsősorban a második világháborúra irányultak. A készítők szerint a legmegdöbbentőbb az volt, amikor a náci vezérre minden huszadik gyerek azt mondta, hogy fociedző, Auschwitzról pedig minden hatodik úgy tudja, hogy az egy második világháborús élménypark(!).
Mindössze a válaszadók fele tudja, hogy mi történt a D-napon, az atombombával, az Egyesült Államok háborús belépésével és Pearl Harborral kapcsolatban pedig teljes a képzavar. A tanulmány készítői szerint a felmérés egyértelműen rámutatott a hiányosságokra, bizonyos kérdésekre adott válaszok egyenesen sokkolták őket. Az oktatási anyagok kiegészítése nem tűr halasztást, mivel a diákok is elismerték, hogy szeretnének többet tudni a világháborúról.
"Ez a generáció az ország az ország jövőjét testesíti meg, ezért nagyon fontos a történelmi ismereteik bővítése. A fiatalok tudják, hogy sokan az életüket áldozták a békéért, de nem tudnak a környékükön egyetlen háborús emlékműről sem. A londoni elleni átfogó német bombázási hadműveletre (The Blitz) azt hiszik, hogy a háború utáni rend kialakítását jelenti, a Holocaust sokak szerint a háborút lezáró közös nagy népünnepély volt" - mondta a felmérés koordinátora.
Az emlékek ápolása mellett a fiatal generáció képzésére is többet kell fordítani, amiben segítséget nyújthat "Az ő múltjuk a te jövőd" névre keresztelt oktatási program. A fiatalok egy részének fogalma sincs, hogy az egyes ünnepnapokhoz milyen események kapcsolódnak és ezen változtatni kell. Az iskolák felkérték a még élő veteránokat, hogy csatlakozzanak a képzési programhoz és a saját háborús tapasztalataikat osszák meg a fiatalokkal.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Turisztikai versenyképességet erősítő támogatási program indul
- Átadták a megújult siófoki vízszint-szabályozó zsilipet, szerdától látogatható is - képek
- Nyártól már hat kínai nagyvárosba repülhetünk Budapestről
- Vizsgálják a nonstop tőzsdézés lehetőségét
- Megvan a Fidesz–KDNP fővárosi listája, több meglepő névvel
- Fegyverkereskedőket fogtak el Magyarországon és Szlovákiában - videó