Majdnem évi egymillió forintnak megfelelő angol fontba kerülhet a brit vállalatoknak, hogy időben meghozza postás a leveleket. A posta történetének 300 éve után most kell először fizetni a levelet fogadó félnek Nagy-Britanniában - írja a Daily Mail.
Az 1660-ban alapított brit postahivatal, a Royal Mail (RM) szakított azzal a postai hagyománnyal, hogy a levelek postázásának költségeit teljes egészében a feladó fizesse. A költségcsökkentés érdekében történő szervezeti átalakítások és az elbocsátások mellett egy új díjat is bevezettet a brit királyi posta.
Amennyiben a brit cégek továbbra is a reggeli órákban kívánnak hozzájutni a leveleikhez mától fogva két dolgot tehetnek. Az egyik lehetőségük, hogy egy alkalmazottat saját költségen elküldenek a postáért az illetékes postahivatalba. Ezen kívül választhatják, hogy kifizetik a fix időpontban történő postázásért elkért havi 262,5 fontos extra díjat, évente összesen 3150 fontot (kb. 930 ezer forint). Ezért az összegért cserébe a RM vállalja, hogy hétfőtől szombatig egy reggel 6 órától tetszőlegesen választható időpontot követő 15 perces sávban kiszállítja a leveleket azon vállalkozásoknak, akik levelezési címe a postahivatal 10 mérföldes körzetében található.
A RM azzal indokolja a díj bevezetését, hogy a költségcsökkentések miatt kevesebb postás teljesít szolgálatot, és a legtöbben a korábbi 7.30-as kezdés helyett csupán fél 11-kor kezdik meg a levélkézbesítési körútjukat, így a levelek 60%-át legkorábban a délutáni órákban tudják kiszállítani. A posta szóvivője hangsúlyozta, hogy a díj megfizetése nem kötelező, és nem kívánják kiterjeszteni a lakosságra.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Szánthó Miklós: a békepárti és szuverenista erők összehozása a cél
- A vásárlók indítottak terheléses "támadást" a FoxPost automatái ellen
- Sötét jövőképet fest az IMF a világgazdaságról
- Orbán Viktor: „Alexandra jól halad”
- Új ruhába öltöztetik Szoboszlai Dominikot, és nem is kevésért
- Június közepétől fizet osztalékot a részvényeseinek az Opus