Óriási akciók a boltokban: irány Szlovákia!

2009. szeptember 21. 11:32

Ősszel kiéleződik a szlovákiai üzletláncok harca a vásárlókért. Egyre több lesz az akár 50%-os árengedményt kínáló, vagy a közismert "kettőt fizetsz, hármat kapsz" akció -írja az Új Szó.

A kereskedők különböző klub- és hűségkártyákkal akarják ösztönözni a vásárlókat, hogy kizárólag náluk, és ne a versenytársaknál költsék a pénzüket. Az üzletláncok mindent elkövetnek annak érdekében, hogy visszacsalogassák a vásárlókat, hiszen idén tavalyhoz viszonyítva 5-10%-os forgalomkiesést könyveltek el.

Az egyes hálózatok új akciókat vezetnek be, például egynapos vagy néhány órás kedvezményeket kínálnak, ilyenkor 30-40%-kal olcsóbban lehet megvásárolni bizonyos termékeket" - mondta Lubomír Drahovsky, a Terno piackutató ügynökség elemzője. Ilyen akciókkal az elmúlt hetekben a Billa és a Hypernova vevői is találkozhattak.

A Tesco azonban más stratégiát választott. Országszerte bevezeti az úgynevezett klubkártyákat (Clubcard). A kártya tulajdonosa minden elköltött egy euró után egy pontot kap, a pontok pedig tetszőleges termékre költhetők. A hálózat a kártyáknak köszönhetően figyelni fogja, milyen termékeket vásárol az ügyfél, mit részesít előnyben, s ehhez igazítja majd az árengedményeket.

"Ez az üzleteknek is segítség, hiszen figyelhetik, milyen termékek iránt nagy az érdeklődés, miből kell többet, és miből kevesebbet rendelni. A hűségkártya az egyik módja annak, hogyan ismerjék meg a vásárlóikat" - mondta Drahovsky.

A külföldi hálózatokon kívül a szlovák üzletláncoknak is van saját hűségprogramjuk. A COOP Jednota például a Klasik és a Plus kártyák használatával teszi lehetővé a hatékonyabb spórolást. Az árengedményt mindig az előző év vásárlásai alapján számolják ki.

2008-hoz képest több és jelentősebb árengedményre lehet számítani a szlovákiai boltokban. "Ha tavaly egy kiló liszt 50 centbe került, idén 20 centért is megvehetik majd" - mondta Michal Stadler, a Tesco munkatársa. Az emberek a válság kitörése óta jobban megfontolják, mit tesznek a bevásárlókocsiba. "Inkább olcsóbb termékeket vásárolnak, kevésbé fogy a márkás áru. Ha van egy kedvelt sörmárkájuk, akkor megvárják, míg akciós lesz, csak azután veszik meg" - tette hozzá Stadler.

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 23. csütörtök
Tekla
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?