16 °C Budapest

Magyar válság-reakció: kevesebbet vásárolunk

2009. szeptember 3. 11:02

A világ különböző részein másképpen reagálnak a fogyasztók a recesszióra. Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig Magyarországon kevesebbet vásárolnak a megszokott fogyasztási cikkekből- derül ki a The Boston Consulting Group és a Gfk Hungária közös elemzéséből. Az biztos, hogy a megváltozott gazdasági helyzetben sokkal inkább magunkkal és családunkkal foglalkozunk.

Tovább csökkent a magyar háztartások fogyasztása az elmúlt fél évben, holott a szakértők azt várták, hogy Nyugat-Európához és Amerikához hasonlóan nálunk is inkább az olcsó termékek és a spórolás felé fordulnak majd a fogyasztók. Ugyanakkor mi magyarok meglehetősen "változatosan" reagáltunk a megváltozott körülményekre - derül ki a The Boston Consulting Group és a Gfk Hungária közös elemzéséből.

A felmérés szerint a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 1 százalékkal kevesebbet költöttek 2009 első félévében, mint egy évvel korábban. Az első 3 hónapban 6,5, míg a második negyedévben 3,2 százalékkal kevesebbet vásároltunk, mint egy évvel korábban.

A szakértők szerint nem arról van szó, hogy az emberek rosszabb minőségű élelmiszereket kezdtek el fogyasztani, hanem visszaszorultak a kevésbé szükséges -például az utazási, kulturális- kiadások. 100 forintból 26 forintot költünk élelmiszerre, a kulturális fogyasztásra, a hírközlésre fordított költségek csökkennek, a lakásfenntartás költségei viszont növekedtek a 2000-es évek elejéhez képest.

Nyugaton megfigyelhető trend, hogy még a válságban is vannak olyan egyéni attitűdök, amire az emberek még ilyen nehéz körülmények között is szívesen költenek. Ilyenek például az édességek, otthoni szórakoztató-elektronikai eszközök: sokan ezekkel próbálják enyhíteni a válságból fakadó stresszt is. Magyarországon azonban ez a tendencia sem látható.

Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Lenullázhatja a magyar családokat a rezsiemelés: ide menekítsd a pénzed, amíg megteheted

Sokan a téltől félnek, mondván nehéz lesz kikalkulálni a megemelkedett rezsiárakat, de a lakásárak, albérlet árak is az egekben.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. október 3. hétfő
Helga
40. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Győr - Nyugat-magyarországi Gazdasági Fórum 2022
Ingyenes régiós fórum a helyi kkv-knak szakértőkkel.
Megújuló energia workshop a Lakás kiállításon
3 napig ingyenesen a LAKÁS KIÁLLÍTÁSON szeptember 23-25 között!
EZT OLVASTAD MÁR?