A világ különböző részein másképpen reagálnak a fogyasztók a recesszióra. Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig Magyarországon kevesebbet vásárolnak a megszokott fogyasztási cikkekből- derül ki a The Boston Consulting Group és a Gfk Hungária közös elemzéséből. Az biztos, hogy a megváltozott gazdasági helyzetben sokkal inkább magunkkal és családunkkal foglalkozunk.
Tovább csökkent a magyar háztartások fogyasztása az elmúlt fél évben, holott a szakértők azt várták, hogy Nyugat-Európához és Amerikához hasonlóan nálunk is inkább az olcsó termékek és a spórolás felé fordulnak majd a fogyasztók. Ugyanakkor mi magyarok meglehetősen "változatosan" reagáltunk a megváltozott körülményekre - derül ki a The Boston Consulting Group és a Gfk Hungária közös elemzéséből.
A felmérés szerint a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 1 százalékkal kevesebbet költöttek 2009 első félévében, mint egy évvel korábban. Az első 3 hónapban 6,5, míg a második negyedévben 3,2 százalékkal kevesebbet vásároltunk, mint egy évvel korábban.
A szakértők szerint nem arról van szó, hogy az emberek rosszabb minőségű élelmiszereket kezdtek el fogyasztani, hanem visszaszorultak a kevésbé szükséges -például az utazási, kulturális- kiadások. 100 forintból 26 forintot költünk élelmiszerre, a kulturális fogyasztásra, a hírközlésre fordított költségek csökkennek, a lakásfenntartás költségei viszont növekedtek a 2000-es évek elejéhez képest.
Nyugaton megfigyelhető trend, hogy még a válságban is vannak olyan egyéni attitűdök, amire az emberek még ilyen nehéz körülmények között is szívesen költenek. Ilyenek például az édességek, otthoni szórakoztató-elektronikai eszközök: sokan ezekkel próbálják enyhíteni a válságból fakadó stresszt is. Magyarországon azonban ez a tendencia sem látható.
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
- Kokain, „meth” és euró a buszban – videó
- Kiszorult az Apple a legnagyobbak közül Kínában
- Beindul az olimpia: a páston Szilágyi Áron, a pályán a férfi kézisek, a medencében a női pólósok
- Repeszt a Balaton felé a MÁV által bérelt mozdonyok első példánya
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1721995899-XEn3OCP2C_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)