Nemcsak a háztartások szenvednek a kialakult válság kellemetlen mellékhatásai miatt, de az amerikai önkormányzatok is. Már a közvilágításon is spórolnának.
Az amerikai önkormányzatok tavaly óta sorra hozzák meg költségcsökkentő intézkedéseiket. Ahol a szokásos módszerek nem bizonyultak elegendőnek, ott egészen különös módon igyekeznek spórolni: például a közvilágítás csökkentésével.
A kaliforniai Santa Rosában két év alatt a város 15 ezer lámpájából hatezret szerelnek le. További háromezret időkapcsolóval látnak el, mely éjfél és reggel fél hat között lekapcsolja a világítást. A városvezetés számításai szerint ily módon évente 400 ezer dollárt spórolhatnak meg.
De nem Santa Rosa az egyetlen, ahol a világítással igyekeznek takarékoskodni. A massachusettsi North Andoverben a köztéri lámpák csaknem egyharmadát, 626 lámpát szerelnek le. A megtakarítás: 47 000 dollár. Szintén az államban, Cape Codon található Dennis, ahol 832 lámpa kiiktatásától évi 50 000 dollár megtakarítást várnak a városvezetők.
Minnesotában viszont megfordították a helyzetet, és nem a lámpák számát csökkentik, hanem a költségeit ellentételezik. Northfieldben például havi 2,25 dollárt számol fel a városvezetés családonként a közvilágításért, de már több mint 30 városban követik a módszert - csak az államon belül.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml