Tavaly több mint 21 milliárd forint értékben váltottak be üdülési csekket a kereskedelmi szálláshelyeken, ebből 14 milliárd forintot a szállodákban regisztráltak - derül ki a Központi Statisztikai Hivatal Jelentés a turizmus 2008. évi teljesítményéről című kiadványából. A Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány adataira támaszkodó elemzés szerint a kereskedelmi szálláshelyeken és a szállodákban egyaránt 28 százalékkal nőtt a beváltott csekkek értéke az előző évhez képest.
A beváltott csekkek értéke a kereskedelmi szálláshelyeken az összes árbevétel 9 százalékát adta, ezen belül a belföldi bruttó szállásdíj 40 százalékát tette ki. A szálloda típusú egységekben és az egyéb szállástípusok esetében - ilyenek egyebek mellett a turista- és ifjúsági szállók, az üdülőházak és a kempingek - a beváltott üdülési csekkek aránya a belföldi bruttó szállásdíjból 40, illetve 43 százalék volt. Az előző évhez viszonyítva a beváltott csekkek aránya az összes árbevételből 3, a belföldi szállásdíj esetében azonban már 7 százalékponttal nőtt.
A kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján tavaly nyár közepén 2010 kereskedelmi szálláshely fogadott el üdülési csekket fizetőeszközként, ez közel tizedével nagyobb szám, mint a 2007. évi. A korábbi években az elfogadóhelyek többségét a szállodák alkották, a panziók és az egyéb kereskedelmi szálláshelyek részesedése közel azonos volt. Az elmúlt évek során a panziók egyre inkább felzárkóztak, így 2008-ra részesedésük már meghaladta az egyharmados arányt, míg az egyéb szálláshelyek részesedése az üdülési csekket elfogadó egységek között 28 százalékra csökkent. Az egycsillagos szállodák kivételével minden szállástípusban nőtt a csekkekből származó bevétel.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








