Az idei év első negyedében több mint 13 ezer dolgozót bocsátottak el a szálláshely- szolgáltatás-vendéglátás területén, a turizmusból élő munkaadók azonban további leépítésekre kényszerülhetnek, mivel a válság miatt kevesebb a turista, ráadásul a kormány adójavaslatának több eleme is inkább nehézséget jelent számukra. Az Országgyűlés ugyanis éppen a héten fogadta el azt a javaslatot, amely szerint az étkezési utalványok, az üdülési csekk után 25 százalékos adót kell fizetni, de a kormány emelné a szervízdíj kedvezményes adótételeit is, illetve törölné a falusi turizmus részleges adómentességét is. Szakértők szerint az ágazat év végére akár 25 milliárdos hiánnyal is zárhat.
Meglehetősen negatív munkaerő-piaci trendre számítanak a turizmusban, vendéglátásban tevékenykedő munkaadók, ami a legfrissebb statisztikai adatok tükrében nem meglepő. A számok nem sok jóval kecsegtetnek: 2009. első négy hónapjában a kereskedelmi szálláshelyek vendégeinek száma 16-18 százalékkal, a vendégéjszakák száma 8-14 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A turizmus viszonylag magas foglalkoztatási aránya miatt kiemelt gazdasági ágazat: a KSH közelmúltban közzétett adatai szerint a szektor 2006-ban közvetlenül 1 086 milliárd forinttal, mintegy 5,3 százalékban járult hozzá Magyarország GDP-jéhez. Míg 2005-ben 303 ezer, 2006-ban 11,4 százalékkal több, 338 ezer foglalkoztatottat regisztráltak a turizmusban jellemző ágazatokban, amely az összes foglalkoztatott mintegy 9 százalékát jelenti.A cikk teljes szövegét a HR Portalon olvashatja.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


