Magyarországon tízből heten - 76 százalék - nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben nem voltak üdülni - derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis felmérésének 2008. IV. negyedévi és 2009 I. negyedévi adataiból. Az utazók elsősorban belföldet választották pihenésük helyszínéül, akik viszont a külföld mellett döntöttek, azok körében továbbra is Horvátország bizonyult a legnépszerűbbnek.
A magyarok háromnegyede (76%) az elmúlt egy évben nem volt üdülni - állapítja meg a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis felmérése a 2008. negyedik negyedév és 2009. első negyedévi adatok alapján. 13 százalékuk belföldön töltött 5 napnál hosszabb időt üdülési céllal, Horvátországban saját bevallásuk szerint 3 százalék nyaralt, Görögországban, Olaszországban, Ausztriában 1-1 százalékuk pihent.
Az életkor előrehaladtával jellemzően kevesebben utaznak el, ez főként az idősebb korosztályról mondható el. Az 50 éven felülieknél 84 százalék azok aránya, akik nem voltak nyaralni, és mindössze 8 százalékuk pihent belföldön. Figyelemre méltó azonban, hogy az ezüstgeneráció sem homogén, hiszen míg az 50-59 évesek még inkább az átlaghoz közelítenek, addig a 60 évnél idősebbek már jóval passzívabbak az utazás terén.
"Az utazási tervek nem túl bíztatóak, hiszen a magyarok 71 százaléka nem is tervez 5 napnál hosszabb üdülést a következő 12 hónapban. A lakosság 12 százaléka szándékozik az ország határain belül nyaralni, a külföldi úti célok közül 2 százalék Horvátországot, 1-1 százalék Görögországot, Ausztriát és Olaszországot jelölte meg" - mondta el Nagy István, a GfK Hungária Média szektormenedzsere.
A felmérés arra is kereste a választ, hogy a magyarok hogyan szokták megszervezni utazásaikat. Arra a kérdésre, hogy "Hogyan szokta megszervezni utazásait, ha 5 napnál hosszabb időre megy el", az emberek 54 százaléka azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni. Ez az arány az 50 éven felüliek körében ennél is magasabb, közel 70 százalék. A válaszadók egyharmada állítása szerint mindig saját maga vagy családja, baráti köre szervezésében megy nyaralni, 3 százalék többnyire, 1 százalék pedig mindig utazási iroda szervezésében megy üdülni.
A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás, az üdülők 36 százaléka választja a pihenés e formáját. Városnézéssel tízből hárman töltik idejüket, kulturális programokon (múzeumlátogatás, színház, koncert, fesztiválok) kevesebb, mint egyötödük vesz részt. Még mindig viszonylag kevesen részesítik előnyben az aktív pihenési formákat, mindössze 17 százalék megy túrázni nyaralás alatt. A vízi sportoknak 7 százalék hódol, vízitúrán 3, kerékpártúrán 2 százalék vesz részt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Gyógyfürdők látogatása, wellness szolgáltatások igénybevétele a nyaralók 13 százalékára jellemző, ebben a tekintetben az 50 éven felüliek nem különböznek a teljes lakosságtól. A lakosság mindössze 8 százaléka vallotta azt, hogy vett már részt wellness üdülésen, wellness hétvégén. A 30-59 éves korosztályban tízből egy emberre igaz ugyanez.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Fenntarthatóság és sztármárkák: ezek a legfrissebb trendek a drogériákban
Utánajártunk, hogy mekkora a keresletnövekedés a celebmárkák iránt és hogyan zajlik a termékfejlesztés.
-
Megtérülhet egy csúcskategóriás robotporszívó? A Dreame X50 Ultra Complete válasza meglepő! (x)
Elsőre két dologgal érdemes tisztában lennünk! Az első kérdés, hogy Ön olyan átlagos háztartások közé tartozik-e, amelyek évente több száz órát töltenek takarítással? A második kérdés, hogy mennyit ér Önnek a szabadidő?
-
Minőség és hagyomány a Gyulahúsnál a kiváló termékekért (x)
A Gyulahús Kft. Gyulai Pokol szalámija kiérdemelte a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyet, bizonyítva a tradicionális gyártás kiválóságát.
-
Állampapír? Globális piacok? TBSZ? - A szakértő válaszol (x)
A Lightyear befektetési platform március 5-én webináriumot szervezett az állampapírokról és a tartós befektetési számla (TBSZ) előnyeinek kihasználásáról.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


