Júniusban a tavaly október óta tartó zuhanás, majd az áprilisi stagnálás után második hónapja emelkedett a GKI-konjunktúraindex szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint az üzleti szféra és a fogyasztók várakozása egyaránt idei legkedvezőbb - bár továbbra is nagyon pesszimista - értékét vette fel.
Az ipari bizalmi index már harmadik egymást követő hónapban emelkedett. Jobb lett az elmúlt időszak termelésének, a következő időszak kilátásainak és a rendelésállománynak - ezen belül az exportrendeléseknek is - a megítélése. Hosszú idő óta először emelkedett az építőipari bizalmi index. Az elmúlt három hónap termelési színvonalát és a rendelésállományt is jobbnak látták a válaszolók.
Az iparihoz hasonlóan a kereskedelmi bizalmi index értéke is harmadik hónapja emelkedik. Júniusban a rendelések várható alakulását számottevően, az eladási pozíciót enyhén kedvezőbbnek látták a cégek az előző hónaphoz képest, miközben a készletszint megítélése nem változott. A szolgáltatói bizalmi index viszont a májusi számottevő növekedés után ismét enyhén visszaesett, legnagyobb mértékben az üzletmenet megítélése romlott.
Az ipari cégek lényegében nem számítottak árváltozásra, az építőipariak a korábbinál kisebb arányban készültek árcsökkentésre. A kereskedelemben és a lakosság körében pedig - nyilván az adóemelések hatására - jelentősen megemelkedett a várt áremelkedés mértéke. A foglalkoztatási szándék az iparban és az építőiparban erősödött, a szolgáltatók körében gyengült. A lakosság körében pedig jelentősen csökkent a munkanélküliségtől való félelem. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése az iparban, a kereskedelemben és a lakosság körében javult, az építőiparban és a szolgáltatói szférában romlott.

A májusi fordulópont után júniusban ismét érezhetően nőtt a GKI fogyasztói bizalmi indexének értéke. Így valamivel kedvezőbb - pontosabban kevésbé pesszimista - lett a lakosság saját pénzügyi helyzetére és rövidtávú megtakarítási képességére vonatkozó véleménye.

Vakteszten győzött a Lidl sajátmárkás pezsgője: inkább ezt vedd fillérekért, mint a Moët & Chandon-t
Több mint 2500 fős vakteszt hozott meglepő eredményt. Nem véletlen, hogy a sajátmárkás termékek ennyire nagy népszerűségnek örvendenek Magyarországon.

Ez most komoly, tényleg 40000 forintot ér ez az 1000 forintos bankjegy? Bárki fiókjában lapulhat egy
Ma már a modern, új pénzeknek is igen komoly gyűjtőtábora van Magyarországon.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Postán küldte a gyógyszernek mondott potencianövelőket, börtön lehet a vége
- Fontos figyelmeztetés a cukorbetegeknek
- Szlovén kapitánya lett a magyar kosárlabda-válogatottnak
- Bauer Bence: aki Németországba betette egyszer a lábát, az ott is marad
- Rendőrgyilkosság - a rendőrök vallottak a bíróságon, a vádlott viszont "nem bírt magával"
- Itt a magyar diákok legfrissebb PISA-eredménye
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


