Magyarország, Franciaország és Görögország egyaránt elutasítja az Európai Bizottság azon javaslatát, mely szerint a jövőben rozénak nevezhető minden olyan bor, ami vörös- és fehérborok összekeverésével állt elő.
Jelenleg Európában csak a kék szőlők speciálisan kezelt levét tekintik rozénak, ellentétben számos Európán kívüli országgal, így például Kínával. Márpedig a szigorú szabályaink miatt nehezen kelhetnénk versenyre az ausztrál, vagy dél-afrikai "rozékkal".
Az elmúlt egy-két évtizedben jelentősen nőtt a rozé borok népszerűsége, amely korábban másodrendű bornak számított, és legfeljebb ételek mellé ajánlották, ma azonban már aperitifként is fogyasztható egyre több sommerlier szerint.
A Bizottság javaslatát korábban egyedül hazánk utasította el, mára azonban támogatást nyertünk francia, és görög oldalról is, míg a többi tagország, versenyképességi okokra hivatkozva, nem utasítják el a törvény megszületését.
A povence-i borászati szövetség javaslata szerint a borosüveg cimkéjén világosan fel kellene tüntetni, hogy valódi rozéról, vagy csak keverék borról van-e szó, ezzel szemben hazánk nem fogadja el, hogy bármilyen pancsolt bort rozé névvel illessenek, helyette új nevet kellene adni a keverék boroknak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A javaslatról április végén születhet döntés, és legkésőbb augusztusig hatályba kell lépnie.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








