Magyarország, Franciaország és Görögország egyaránt elutasítja az Európai Bizottság azon javaslatát, mely szerint a jövőben rozénak nevezhető minden olyan bor, ami vörös- és fehérborok összekeverésével állt elő.
Jelenleg Európában csak a kék szőlők speciálisan kezelt levét tekintik rozénak, ellentétben számos Európán kívüli országgal, így például Kínával. Márpedig a szigorú szabályaink miatt nehezen kelhetnénk versenyre az ausztrál, vagy dél-afrikai "rozékkal".
Az elmúlt egy-két évtizedben jelentősen nőtt a rozé borok népszerűsége, amely korábban másodrendű bornak számított, és legfeljebb ételek mellé ajánlották, ma azonban már aperitifként is fogyasztható egyre több sommerlier szerint.
A Bizottság javaslatát korábban egyedül hazánk utasította el, mára azonban támogatást nyertünk francia, és görög oldalról is, míg a többi tagország, versenyképességi okokra hivatkozva, nem utasítják el a törvény megszületését.
A povence-i borászati szövetség javaslata szerint a borosüveg cimkéjén világosan fel kellene tüntetni, hogy valódi rozéról, vagy csak keverék borról van-e szó, ezzel szemben hazánk nem fogadja el, hogy bármilyen pancsolt bort rozé névvel illessenek, helyette új nevet kellene adni a keverék boroknak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A javaslatról április végén születhet döntés, és legkésőbb augusztusig hatályba kell lépnie.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


