Március elején Tokióban, a világ egyik legrangosabb élelmiszereket és italkészítményeket felvonultató kiállításának magyar standján egy különösen jó fajtatulajdonságokkal bíró paradicsompaprika debütált, amely a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karának kutatója jóvoltából - a kísérleti stádium után - hamarosan Japánban is megkezdheti kulináris karrierjét.
A Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Kara 2004 óta több országban, köztük Japánban is folytat paprikakísérleteket. A kutatások során jól vizsgázott a szigetország kalciumban szegény talaján a magyar paradicsompaprika, amely két, nagyüzemi termesztéssel, illetve forgalmazással foglalkozó japán óriáscég érdeklődését is felkeltette a 2009. március 3-6. között Tokióban megrendezett 34. Foodex Nemzetközi Élelmiszeripari Kiállításon.
"A japánok körében is növekszik az úgynevezett 'anti age' táplálék-kiegészítők, vagyis az olyan termékek iránti érdeklődés, melyeknek tudományosan bizonyított hatásuk van az emberi öregedés lassítása terén. A kísérletek során a japán talaj és éghajlati viszonyokhoz nemesített, C vitaminban és kalciumban különösen gazdag paradicsompaprika is ebbe a körbe tartozik" - fejtette ki a kutatást vezető Lantos Ferenc, a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Karának tanára. A sikeres eredményeknek köszönhetően a különleges paprikafajta, mint egyedüli magyar termék nagyüzemi termesztése is beindulhat a távol keleti országban.
A világ egyik legrangosabb, élelmiszereket és italkészítményeket felvonultató kiállításának díszvendége volt Gráf József földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, aki a magyar élelmiszerek és borok japán exportjának előmozdítása céljából folytatott tárgyalásokat általános agrárkérdések mellett állat- és növény egészségügyi témákról, valamint a kétoldalú tudományos agrárkapcsolatok erősítésének lehetőségeiről. A látogatás során szó esett a felsőoktatás együttműködési lehetőségeiről is, melynek köszönhetően a jövőben a Szegedi Tudományegyetem Mezőgazdasági Kara és a japán agrártudományi egyetemek között kutatási együttműködések és hallgatói csereprogramok jöhetnek létre.
A tokiói megbeszélések folytatásaként, a részletek kidolgozásának céljából április közepén japán egyetemi delegációt lát vendégül a hódmezővásárhelyi székhelyű Mezőgazdasági Kar.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború