Habár a világ legnagyobb üdítőital-gyártója folyamatosan növeli eladásait, a Coca-Cola tegnap mégis azt jelentette be, hogy utolsó negyedéves nyeresége 18 százalékkal csökkent.
Azonban a vállalat eredménye még így is felülmúlta az elemzők várakozásait. A világ legnagyobb üdítőital gyártó vállalata a negyedik negyedévben 995 millió dolláros nyereséget ért el az egy évvel ezelőtti 1.21 milliárd dollár után, mely részvényenként 43 cent lett a korábbi 51 cent után. A bevétele 3 százalékkal 7.13 milliárd dollárra csökkent.
A cég tegnapi bejelentése az amerikai tőzsdén is tarolt: a Coca-Cola részvényei 7,6 százalékkal növelték értéküket, így 44, 39 dolláron zárták a napot.
2008 utolsó negyedévének negatív adatait elsősorban a globális recesszió és a dollár erősödése okozta, amit a Coca-Cola mellett több más nagy cég is megszenvedett. Az amerikai valuta korábban majd' hat évig folyamatosan gyengült, mielőtt a gazdasági válság beütött volna múlt ősszel. Azonban amikor a globális befektetők az USA -általuk biztonságosnak vélt- piacai felé mozdultak, jelentősen erősítették a valutát. Így azok az amerikai vállalatok, akik külföldre is szállítanak, az átváltás miatt jelentős bevételkiesést könyvelhettek el.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








