Habár a világ legnagyobb üdítőital-gyártója folyamatosan növeli eladásait, a Coca-Cola tegnap mégis azt jelentette be, hogy utolsó negyedéves nyeresége 18 százalékkal csökkent.
Azonban a vállalat eredménye még így is felülmúlta az elemzők várakozásait. A világ legnagyobb üdítőital gyártó vállalata a negyedik negyedévben 995 millió dolláros nyereséget ért el az egy évvel ezelőtti 1.21 milliárd dollár után, mely részvényenként 43 cent lett a korábbi 51 cent után. A bevétele 3 százalékkal 7.13 milliárd dollárra csökkent.
A cég tegnapi bejelentése az amerikai tőzsdén is tarolt: a Coca-Cola részvényei 7,6 százalékkal növelték értéküket, így 44, 39 dolláron zárták a napot.
2008 utolsó negyedévének negatív adatait elsősorban a globális recesszió és a dollár erősödése okozta, amit a Coca-Cola mellett több más nagy cég is megszenvedett. Az amerikai valuta korábban majd' hat évig folyamatosan gyengült, mielőtt a gazdasági válság beütött volna múlt ősszel. Azonban amikor a globális befektetők az USA -általuk biztonságosnak vélt- piacai felé mozdultak, jelentősen erősítették a valutát. Így azok az amerikai vállalatok, akik külföldre is szállítanak, az átváltás miatt jelentős bevételkiesést könyvelhettek el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


