Magyarországra járnak át vásárolni a határ menti településeken lakó szlovákok, a januárban bevezetett euróval szemben ugyanis sokat gyengült a forint az elmúlt időszakban.
A forintárfolyam esése miatt olcsóbb lett Magyarország, ami a határ menti kereskedelem alakulásában is megmutatkozik. A Tesco tapasztalatai szerint a korábbinál erősebb a forgalom például a magyar-szlovák határ vidékén: Szlovákia januárban vezette be az eurót, így maradéktalanul ki tudják használni a közös pénz előnyeit. Hackl Mónika, a cég szóvivője szerint is az északi országrészben a forgalomnövekedés elsődleges oka az euró erősödése, a szlovák oldalon élők számára olcsóbb lett Magyarországon bevásárolni.
A pozsonyi Új Szó című lap online (nem reprezentatív) felmérése szerint olvasóik 51 százaléka járt már bevásárolni Magyarországon azóta, hogy a forint jelentősen gyengült az euróhoz képest, míg 22 százalék készül erre. Mindössze a válaszadók 3 százaléka jelezte, hogy nem éri meg számára az átruccanás. De nemcsak Magyarország vált kifizetődővé a szlovákok számára: miután a forint mellett zuhant a cseh korona és a lengyel zloty árfolyama is, mindhárom irányba intenzív bevásárlóturizmus indult el.
Más határszakaszok környékén is a forgalom fellendülését tapasztalták a magyar kereskedelemben. A Tesco szóvivője szerint a Romániához közeli áruházak forgalmából is érezhetően többet hasítanak ki a külföldiek. Szegeden a szerb bevásárlóturisták hozzák a forgalmat, ami meglepő módon a január végi időszakban ugyancsak megerősödött, a szóvivő szerint jellemzően a termékkínálat miatt.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját