Dotcom-buborékról, ingatlan-lufiról már mindenki hallott, ezek kipukkanása ugyanis meglehetősen nagyot szólt. Jövőre azonban újabb durranással riogatnak a Deloitte elemzői, akik szerint a Facebook-hoz, vagy iwiw-hez hasonló közösségi oldalak igen nehéz év elé néznek, sokuknak a csőddel is szembe kell nézni.
Az üzleti internetes alkalmazások megjelenésével sokan azt remélték, hogy gyorsan és kevés befektetéssel mesés vagyonra tehetnek szert. Páraknak sikerült is, mint például a Facebook megalkotójának, Mark Zuckerbergnek, vagy a magyar változat feltalálóinak.
Jövőre azonban a válság ezeket a közösségi oldalakat is kellemetlenül érinti majd, akik a túlélésért akár a regisztrált felhasználók adatainak eladására, vagy a regisztráció fizetőssé tételére is kényszerülhetnek.
Piaci felmérések szerint ugyanis az online hirdetési forgalom jövőre mindössze 7,2 százalékkal fog növekedni, ami kevesebb mint fele az idei növekedésnek. Mivel ezen oldalak bevételei javarészt a hirdetési felületek értékesítéséből származik, várhatóan egy részük kénytelen le lehúzni a rolót.
A Deloitte elemzése szerint a nagyobb oldalak számára az adatok tárolása évente akár 100 millió dollárba is kerülhet, miután a felhasználók többsége már jelentős mennyiségű fotót, illetve videót igyekszik megosztani azokon, mindez a csökkenő bevételekkel párosulva komoly anyagi problémát jelenthet az üzemeltetők számára.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Becslések szerint több mint 1000 közösségi oldal működik a világhálón, melyek közül a legismertebbek a MySpace, a LinkedIn, a Facebook feltehetően még könnyebben átvészelik a nehéz időszakot, bár Zuckerberg nemrég bejelentette, hogy számára most nem is annyira a profittermelés, mint inkább a növekedés áll a középpontban még néhány évig.








