A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.
A GfK Hungária Piackutató Intézet "Étkezési szokások" tanulmányában kétévente vizsgálja a magyar lakosság étkezési szokásait. A 2007-es felmérés többek között arra is választ ad, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a vásárlók az élelmiszervásárlás során. A válaszadók megosztottak abban a tekintetben, hogy vásárlásaik során mennyire fontos szempont számukra a márka.
A megkérdezettek fele egyetértett azzal, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A válaszadók közel ugyanilyen arányban elismerték, hogy általában egy adott márkához ragaszkodnak. Ugyanakkor közel egyharmaduk vallotta azt, hogy mindig a legolcsóbb termék megvásárlására törekszik, hiszen a legtöbb márkás termék csak az árában különbözik a többitől, minőségben nem.
A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszervásárlásnál kiemelt szempont az áru eredete is. A megkérdezettek 39 százaléka számára nagyon fontos, további 25 százalék számára inkább fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen. A válaszadók fele ugyanakkor azt vallotta, fontos számára hogy a termék ismert márkájú legyen, emellett viszont az alacsony ár ugyanúgy nagy jelentőséggel bír a kiválasztásnál.
Tízből nyolc válaszadó, a megkérdezettek 85 százaléka egyetértett azzal, hogy fontos, hogy a termék megérje az árát. A manapság forró témaként megjelenő beszállítói-kereskedői viszonyrendszer tehát komplexebb probléma, mintha azt csupán az eredet kérdéseként fognánk fel. A jó minőségű magyar termékeknek ugyanúgy ott van a helye a polcokon, mint az olcsó, esetleg kevésbé ismert márkáknak.
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200812/11-gfkvsz081211.jpg)
A GfK Hungária 2008 májusában más szemszögből, kifejezetten a vásárlási attitűdökre fókuszálva vizsgálta a 15 évesnél idősebb felnőttek vásárlási szokásait. A felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy a válaszadók fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit, és úgy választ, hogy számára a legelőnyösebb legyen a vásárlás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nagyjából egyensúlyba került azok aránya, akik ha akciós terméket látnak, megnézik, hogy mi a hasonló termék ára akció nélkül, illetve azoké, akik ezzel ritkán vagy sohasem élnek. A válaszadók csaknem fele ritkán vagy sosem kutatja fel az akciókat, mielőtt vásárolni indul.
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/content/200812/11-gfkva081211.jpg)
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette.
Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
-
Az élhetőbb városokban az ingatlanok is felértékelődnek (x)
Minél több szolgáltatás és zöld van a közelben, annál jobban.
- Szabotázsakciók Franciaországban az olimpiai megnyitó napján - a nap hírei
- Hét szerrel bővült a tiltott dizájnerdrogok listája
- Kokain, „meth” és euró a buszban – videó
- Kiszorult az Apple a legnagyobbak közül Kínában
- Beindul az olimpia: a páston Szilágyi Áron, a pályán a férfi kézisek, a medencében a női pólósok
- Repeszt a Balaton felé a MÁV által bérelt mozdonyok első példánya
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1722003032-fYemjX2BC_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1721995899-XEn3OCP2C_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1721916051-kHrQJn3Mh_md.jpg)