A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.
A GfK Hungária Piackutató Intézet "Étkezési szokások" tanulmányában kétévente vizsgálja a magyar lakosság étkezési szokásait. A 2007-es felmérés többek között arra is választ ad, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a vásárlók az élelmiszervásárlás során. A válaszadók megosztottak abban a tekintetben, hogy vásárlásaik során mennyire fontos szempont számukra a márka.
A megkérdezettek fele egyetértett azzal, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A válaszadók közel ugyanilyen arányban elismerték, hogy általában egy adott márkához ragaszkodnak. Ugyanakkor közel egyharmaduk vallotta azt, hogy mindig a legolcsóbb termék megvásárlására törekszik, hiszen a legtöbb márkás termék csak az árában különbözik a többitől, minőségben nem.
A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszervásárlásnál kiemelt szempont az áru eredete is. A megkérdezettek 39 százaléka számára nagyon fontos, további 25 százalék számára inkább fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen. A válaszadók fele ugyanakkor azt vallotta, fontos számára hogy a termék ismert márkájú legyen, emellett viszont az alacsony ár ugyanúgy nagy jelentőséggel bír a kiválasztásnál.
Tízből nyolc válaszadó, a megkérdezettek 85 százaléka egyetértett azzal, hogy fontos, hogy a termék megérje az árát. A manapság forró témaként megjelenő beszállítói-kereskedői viszonyrendszer tehát komplexebb probléma, mintha azt csupán az eredet kérdéseként fognánk fel. A jó minőségű magyar termékeknek ugyanúgy ott van a helye a polcokon, mint az olcsó, esetleg kevésbé ismert márkáknak.

A GfK Hungária 2008 májusában más szemszögből, kifejezetten a vásárlási attitűdökre fókuszálva vizsgálta a 15 évesnél idősebb felnőttek vásárlási szokásait. A felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy a válaszadók fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit, és úgy választ, hogy számára a legelőnyösebb legyen a vásárlás.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nagyjából egyensúlyba került azok aránya, akik ha akciós terméket látnak, megnézik, hogy mi a hasonló termék ára akció nélkül, illetve azoké, akik ezzel ritkán vagy sohasem élnek. A válaszadók csaknem fele ritkán vagy sosem kutatja fel az akciókat, mielőtt vásárolni indul.

A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet készítette.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








