Már nincs is egy hónap, és kezdődnek a céges karácsonyi rendezvények, melyek menetrendje általában megszokott: a vállalat éves teljesítményének kerek mondatokba szedett értékelésétől indul, és végül legtöbbször zenés-táncos mulatságba fordul az egész. Kisebb cégek esetén házon belül, nagyobbaknál rendezvényszervező cégek segítségével bonyolítják le az eseményt, ahol a vacsora mellé sokan már sztárvendégeket is "rendelnek".
Ma már minden magára valamit is adó cég megrendezi saját karácsonyi, évértékelő ünnepségét, melynek időpontja jellemzően december közepe. Ezekre gyakran a munkavállalókon kívül a vállalat üzleti partnereit is elhívják, akik szemében különösen jó színben igyekeznek feltűnni a szervezők, ezért minél nagyobb presztízst kölcsönözni az eseménynek.
Természetesen az elsődleges célja ezeknek mindig egyfajta gesztus, ahol a vezetőség kifejezi, hogy mennyire fontos számára az alkalmazottak egész éves munkája. Ezt sokan a helyszínválasztással, a pompával, a "soha ilyen máshol még nem volt" típusú programokkal kívánják kifejezésre juttatni, így aztán nem is csoda, hogy a rendezvényszervező cégek feladatai ilyenkor nem csak, hogy megszaporodnak, de komoly fejtörést is okoznak, hiszen nehéz ma már újat mutatni.
Divatos manapság, hogy valamiféle téma köré építik az estét, ahol a résztvevők ennek megfelelő öltözéket viselnek. Tavaly a Deloitte Zrt. dolgozói például ördögöknek, illetve angyaloknak öltöztek karácsonykor, mások egy fürdőbe vitték alkalmazottaikat, ahol természetesen fürdőruhás buli várta őket.
Nem ritka azonban már a - divatos kifejezéssel élve - celebek meginvitálása sem, a megasztároktól kezdve, zenészeken, énekeseken át, a dj-kig, vagy humoristákig. Utóbbiakon belül is kifejezetten felment az ázsiójuk az úgynevezett stand-up comedy előadóknak, akiket - illetve magát a műfajt - sokan talán a Fábry Sándor nevével fémjelzett műsorból ismernek.
Természetesen a fellépők gázsija nem a legolcsóbb, alsó hangon is 100 ezer forintnál kezdődnek az ilyen műsorszámok árai, de nem ritka, ha egy estéért akár milliós nagyságrendű összeget is elkérnek.
Szőke András filmjeinek egyik állandó szereplője, Badár Sándor 30 perces előadásaiért például akár 170-195 ezer forintot is elkérhetnek a rendezvényszervezők, amely összeg még az áfát sem tartalmazza.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Showder Klubból ismert Aranyosi Péter felkérése szintén nem olcsó mulatság, hiszen az ő fél órája is 165 ezer forint plusz áfába kerül.
Persze ha valaki nem ragaszkodik ahhoz, hogy a fent említett tv-műsor valamelyik sztárja legyen a humorista, valamivel olcsóbban is megúszhatják a cégek a karácsonyi bulit, mint ahogy az a lenti táblázatból is kiderül, melyet két nagyobb rendezvényszervező cég ajánlataiból állítottunk össze.
Természetesen ezek az összegek nem egyenesen a művészek zsebébe vándorolnak, hiszen abból a közvetítő is lecsippent magának valamit, mindenesetre ha valaki bármelyikükkel találkozna a legközelebbi céges buli egyikén, most már tudja, hogy mit meg nem ad a munkáltatója a felhőtlen szórakoztatásért.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Gondban lesz a YouTube-bal, ha ilyen mobilja van
- Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek
- Annyi Szoboszlai Dominik álmainak
- Sz. Bíró Zoltán az Arénában: nagy fordulatot nem hoz a háborúban az újabb amerikai támogatás
- Ezért érdemes lesz pénteken sokáig fent maradni
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt