Meglehetősen heves vitát kiváltó kutatási eredmények jelentek meg a napokban a gyorséttermi menük tartalmával kapcsolatban. A. Hope Jahren egyetemi professzor és Rebecca Kraft 2 év alatt összesen 480 hamburgert, csirkés szendvicset és sült krumplit vásárolt az USA 6 városában található McDonald's, Burger King és Wendy's gyorséttermeiben, hogy egy érdekes tesztnek vessék alá az ételeket.
A teszt során a felhasznált húsokban található szén és nitrogén izotópokat vizsgálták, ezek alapján vontak le következtetéseket arra vonatkozóan, hogyan táplálhatták és milyen körülmények között tarthatták az állatokat, melyek végül az alapanyagot szolgáltatták. A vizsgált izotópok magas arányaiból kiindulva a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az állatokat elsősorban kukoricával etették a gyors hízlalás érdekében és rendkívül szűkös helyen tartották őket.
Jahren odáig merészkedett, hogy kijelentette: a nitrogén izotópszint olyan magas volt, mintha a természetben élő, saját ürülékükkel táplálkozó állatokat vizsgáltak volna.
Miközben a kutatás készítői nagyobb transzparenciát szeretnének elérni az állatok tartásával kapcsolatban, addig a hivatalos szervek álláspontja szerint a fogyasztók nem igényelnek többet a jelenleg is nyilvánosan bemutatásra kerülő adatoknál. Más egyetemi kutatók szerint maga a módszertan is megkérdőjelezhető, a magas nitrogén izotópszint ugyanis utalhat egyszerűen arra is, hogy az állatok táplálékának megtermelésekor nitrogén-dúsított műtrágyát használtak.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








