4 °C Budapest

Egyre több sajátmárkás termék szerepel az akciós újságokban!

Pénzcentrum
2008. november 5. 12:58

Az akciós újságok, azaz leafletek piacának fejlődése továbbra is töretlen - derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Leaflet Monitorának legfrissebb jelentéséből. A kereskedők által még mindig az egyik leghatékonyabb marketingeszköznek tekintett hirdetési eszközben a saját márkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat és a legtöbb itt hirdetett termék még mindig az élelmiszerkategóriákból kerül ki.

A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát. A legnagyobb hirdetők évek óta, így 2007-ben is a több kategóriában érdekelt multinacionális gyártók és forgalmazók voltak. A beszállítók terén a hirdetések számát tekintve az élen nem történt változás, azonban a 2007-es év már az egyik áruházlánc sajátmárkás termékeinek második helyezését hozta.

A sajátmárkás termékek aktivitása továbbra is növekvő tendenciát mutat az akciós kiadványokban és a boltokban egyaránt. A saját márkás termékek jelenléte az élelmiszerek, majd a zöldség- és gyümölcskonzervek, a felvágottak és üdítőitalok kategóriájában a legerőteljesebb.

A kategóriákat tekintve továbbra is az élelmiszerek a legjelentősebbek, 2007-ben a hirdetett termékek 37,6 százaléka volt élelmiszer. Összességében változatlanul az FMCG termékek adják a hirdetett termékek közel felét (49,8 százalék).

Az élelmiszer kategórián belül évek óta az első az ital- és a húsáru kategória, mely a legtöbb lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Tehát húsáru hirdetésekkel az esetek több mint egyharmadában a hipermarketek leafletjeiben találkozhatunk, míg az italok esetében a C+C áruházak kiadványai szerepelnek az élen.

A vegyi áruk terén a versenybe a hipermarket (7929 db) és a drogéria (7873 db) mellett a cash & carry (7922 db) is beszállt és rögtön átvette a második helyet a hipermarketek mögött. A vegyesboltok (5264 db) jelentősen lemaradva a negyedik helyet szerezték meg, és megállapíthatjuk, hogy sem a diszkontokban (2240 db), sem a szupermarketekben (1491 db) nem ez a leghangsúlyosabb kategória.

A hirdetett kategóriák aránya a termékek száma szerint:

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Forrás: GfK Leaflet Monitor

Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan a non-food termékek egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a kereskedelmi láncok kiadványaiban. Ezt bizonyítja az is, hogy sok kereskedő és áruházlánc már külön leafletet jelentet meg a számukra. Emellett továbbra is igen hangsúlyos szerepet játszanak a non-food termékek az egyes kiadványokban. A két legjelentősebb árucsoport évek óta a barkácsáruk, és az elektromos áruk piaca. Ebben a két kategóriában a 2007-ben mért hirdetések száma (78806 db termék) több mint kétszerese a hirdetett vegyi árukénak, és évről-évre biztosítja magának az előkelő második helyet az élelmiszerek után.

A barkácsáruk esetében a kert, növények (10426 db termék), valamint az építkezés (10226 db) kategória emelkedik ki. Ez azért érdekes, mert mindkét árucsoportban szezonális termékek szerepelnek, melyeket leggyakrabban szezonális kiadványokban hirdetnek. E kategóriák mégis kétszer akkora mennyiségben jelennek meg az akciós újságok hasábjain, mint a többi alkategória.

Az elektromos áruk kategóriáján belül legnagyobb arányban háztartási elektromos cikkeket népszerűsítettek összesen 15576 db terméket hirdettek ebben a kategóriában. Ezt követi a szórakoztató elektronika közel 11000 db hirdetéssel. Érdekes módon 2008 I. félévében sem sikerült a szórakoztató elektronikának átvenni az első helyet, pedig az előrejelzések alapján várható volt némi fellendülés a labdarúgó Európa Bajnokságnak köszönhetően, de ez hirdetési számokban nem mutatkozott meg.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem