Könnyebb lett az élet az egy- és kétforintosok nélkül Visszaérkezett az ezredik tonna aprópénz a Magyar Nemzeti Bankba. A vártnál több egy- és kétforintos áramlott vissza, ami nagyrészt a jótékony szervezetek által szervezett gyűjtéseknek köszönhető. Az MNB a visszaérkezett érméket fémhulladékként értékesíti, ami az államadósságot, végső soron az adófizetők terheit csökkenti.
A Magyar Nemzeti Bank tavaly szeptember 21-én jelentette be, hogy 2008. március 1-jei hatállyal bevonja a készpénzforgalomból a két legkisebb címletű érmét, az egy- és kétforintost. A jegybank azért döntött így, mert ezeket az aprópénzeket az emberek egyre kevésbé használták, a gyártott érmék nagy része elkallódott, elveszett, aktívan nem vett részt a készpénzforgalomban. Ezen túlmenően a fémek világpiaci ára az utóbbi években magas szintre emelkedett, ezért az érmék gyártatása jelentős többlet ráfordítást jelentett a közpénzből gazdálkodó Magyar Nemzeti Bank, s így az egész ország számára.
A bevonás bejelentése óta 171 millió darab, 360 tonna egyforintos és 203 millió darab, 640 tonna kétforintos érkezett vissza az érméket kibocsátó jegybankba. Az összesen visszaáramlott 1000 tonna egy- és kétforintos aránya az összes kibocsátott érméhez viszonyítva 20% ill. 29%. Ez a nemzetközi tapasztalatoknál jóval magasabb arányt jelent. Az érmék visszaáramlását segítette, hogy több karitatív szervezet gyűjtést indított: csak az MNB-ben háromszáz szervezet váltott be aprópénzt közel 50 millió forint értékben.
Aki később talál egy- és kétforintost, annak sem vesz el a pénze: a Magyar Nemzeti Bank még 2013. március 1-ig névértéken beváltja ezeket az aprópénzeket, továbbá a Posta is úgy döntött, hogy közreműködik az érmék beváltásában. A korábban bevont bankjegyek közül az MNB-ben még 2009. december 31-ig névértéken beváltható a régi forintsorozatból a lila (Ady) 500 forintos, a zöld (Bartók) 1000 forintos és a barna (Széchenyi) 5000 forintos. Ezeken kívül még 2027. augusztus 31-ig beváltható a jelenlegi forintsorozatból a fémcsík nélküli 1000 forintos is.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert
- Bulgáriában újabb előre hozott parlamenti választásokat tartanak
- Kiderült, mikortól és mennyiért lehet megvenni az egynapos autópálya-matricát
- Napokon belül diplomáciai képviseletet nyit Magyarország Tanzániában
- A motorosokra is rászálltak az osztrák rendőrök
- Meghalt egy ember az ökörítófülpösi szociális intézményben