A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsának legfrissebb határozatai nyomán több mint húsz százalékkal csökkennek a jelentős piaci erejű vezetékes szolgáltatók referencia-összekapcsolási díjai, így egyebek mellett a hívásindítás és -végződtetés nagykereskedelmi árai is - jelentette be az NHH. Az új nagykereskedelmi díjakat 2008. május 1-től kell alkalmazni.
A határozatok nyomán a Magyar Telekom hálózatában a hívásvégződtetés és hívásindítás díjai az uniós átlag alá csökkennek, a kisebb szolgáltatók díjai pedig közelítenek ezekhez. A legnagyobb magyarországi vezetékes szolgáltató hálózatában, csúcsidőben a híváskezdeményezés nagykereskedelmi ára 2002-ben percenként még 7,44 Ft-ba került, majd négy lépésben, 2005 őszétől 2,08 Ft-ra, az új döntés nyomán pedig 1,38 Ft-ra csökken. Ugyanitt a hívásvégződtetés nagykereskedelmi ára 2002-ben még percenként 7,07 forint volt, majd szintén négy lépésben 2005 őszére 1,79 forintra csökkent, az új tarifa pedig percenként 1,38 Ft lesz. A hívásvégződtetés és hívásindítás nagykereskedelmi árait részletesen a mellékelt táblázat mutatja.
Végleges határozatait a határozattervezetekre beérkezett szolgáltatói vélemények értékelése és figyelembe vétele után hozta meg a Tanács. A hívásindítási és hívásvégződtetési forgalmi díjak, valamint a számhordozás és a szolgáltató előválasztás szempontjából kiemelkedően fontos egyszeri díjak mérséklése újabb lehetőséget kínál a szolgáltatóknak, hogy csökkentsék kiskereskedelmi tarifáikat; növeli a hangpiaci versenyt és új lendületet adhat a számhordozhatóságnak és a közvetítőválasztásra épülő szolgáltatásoknak.
A versenyélénkítés érdekében az NHH Tanácsa még 2007-ben kötelezte a jelentős piaci erejű szolgáltatókat (Emitel, Invitel, Hungarotel, Magyar Telekom, Monortel), hogy jóváhagyásra nyújtsák be a híváskezdeményezésre és hívásvégződtetésre vonatkozó referencia-összekapcsolási nagykereskedelmi ajánlataikat. Miután ez megtörtént, a Tanács júniusban közzétette új határozattervezeteit, melyekben jelezte, hogy a vezetékes forgalmi díjakat és az egyszeri tételeket is jelentősen, esetenként akár 40-50 százalékkal csökkenti.
A Tanács 2007-es határozata figyelembe vette a piaci folyamatokat, és már akkor kötelezte az egyesülés előtt álló szolgáltatókat (a Magyar Telekom és Emitel; valamint a Hungarotel és az Invitel), hogy az összeolvadások után új, immár egységes referencia-összekapcsolási ajánlatokat terjesszenek be. Ez megtörtént, jelenleg az ajánlatok értékelése zajlik és az új piaci struktúrára reagáló határozatok megjelenése még az ősszel várható.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








