Megtévesztette a fogyasztókat a Miskolci Bölcsész Egyesület Nagy Lajos Király Magánegyeteme - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az intézmény neve, továbbá az általa használt dokumentumok egyes megjelölései ugyanis azt sugallták, hogy felsőoktatási intézményről van szó, holott az államilag elismert végzettséget nem biztosít.
A GVH amiatt indított eljárást, mert észlelte, hogy a Miskolci Bölcsész Egyesület Nagy Lajos Király Magánegyeteme (Egyesület) által kiadott tájékoztatók azon üzenetet közvetíthették a fogyasztók felé, hogy felsőoktatási intézményről van szó, hiszen:
o elnevezésében szerepel a "Magánegyetem", "Universität", vagy "University" szó, és több tájékoztató anyagban az "egyetem" megjelölés,
o "felsőoktatási intézmény"-ként jelöli magát,
o korábban arról adtak tájékoztatást, hogy különböző "szakokon" folytatnak oktatást, az alapszabály II. fejezete jelenleg is beindított és beinduló szakokról szól,
o korábban "felsőoktatási műhely"-nek nevezték magukat,
o díszdoktorrá avat.
Az Egyesület arra hivatkozott, hogy akkreditációs eljárást kezdeményezett, ám ennek nincs jelentősége, mert
a) egy ilyen eljárás sikeres befejezése után is csak a jövőre nézve válik jogosulttá arra, hogy nevében az egyetem szót feltüntesse. A pozitív akkreditációnak sem lesz a névválasztás időpontjára, azaz 1999. augusztus 31. napjára visszaható hatálya, jogsértés tehát helyrehozhatatlanul bekövetkezett,
b) az eljárás alá vont csak állította, de nem bizonyította, hogy akkreditációs eljárást kezdeményezett.
Az Egyesület által használt kifejezések ("felsőoktatási intézmény", "szak"), továbbá a korábban használt kifejezés ("felsőoktatási műhely") együttesen azt a látszatot keltik, hogy eljárás alá vont nem pusztán felnőttképzési tevékenységet folytat (amelyre 2005 óta bizonyos körben jogosult), hanem felsőoktatási tevékenységet. A fogyasztók - tévesen - arra a következtetésre juthattak, hogy
- az eljárás alá vont felsőoktatási intézményként, azon belül is egyetemként elismert,
- az intézményben folytatott sikeres tanulmányaik alapján felsőoktatási intézmény által kibocsátott diplomához juthatnak,
- ha nem is egyetemi képzésről van szó, mint alapképzésről vagy posztgraduális képzésről, akkor egyetem által folytatott felnőttképzésről.
Mindezek alapján a GVH megállapította, hogy az Egyesület megtévesztette a fogyasztókat, ezért 150 ezer forint bírságot kell fizetnie. A bírság összegének megállapításakor a versenyhatóság számos enyhítő körülményt vett figyelembe. Például azt, hogy az Egyesület nem folytatott széleskörű reklámtevékenységet, viszonylag kevés hallgatót képez, több dokumentumban felhívta az érintettek figyelmét arra, hogy az intézmény "közhasznú társadalmi szervezet", illetőleg "társadalmi szervezet és a felnőttképzési törvény alapján végzi oktató munkáját", illetőleg "felnőttképzési intézmény".
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bírság kiszabása mellett a GVH kötelezte az Egyesületet, hogy a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül kezdeményezze nevének módosítását. A versenyhatóság megtiltotta továbbá, hogy a határozat kézhezvételétől számított 30 nap elteltét követően az Egyesület fogyasztók által hozzáférhető dokumentumaiban és valamennyi reklámjában a "magánegyetem", az "egyetem", a "felsőoktatási intézmény" és "szak" megjelölést feltüntesse, továbbá "díszdoktorrá" avatásról adjon tájékoztatást.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








