Az ágazat nemrég még nem is létezett, ma nagyobb a bevétele, mint a hollywoodi filmstúdióknak. A videojáték-ipar tavaly 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, jövőre 10,3 százalékos növekedés várható, 2012-re 68 milliárd dolláros üzletággá fejlődik. Robbanásszerűen megnövekedett az igény a valósághű élmenyre, az igényes grafikai tartalomra is. Ebből magyar cég, a 3D BRIGADE is profitál.
Az elmúlt négy-öt év során létrejött egy új iparág: aki elég nyitott, annak jelentős hasznot hajthat, ha figyel a trendre. A videojáték-ipar ma már maga mögé utasítja a hollywoodi szuperprodukciókat is: a PricewaterhouseCoopers legfrissebb tanulmánya szerint a szektor tavaly 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, jövőre 10,3 százalékos növekedés várható, 2012-re pedig az előrejelzés szerint 68 milliárd dolláros üzletággá fejlődik.
A legnagyobb kategória, a konzolok esetében évente hét százalékos növekedéssel számolhatunk, ami a jelenlegi 25 milliárdos tételből kiindulva 2012-re valószínűleg 35 milliárd lesz. A leggyorsabban - 17-20 százalékos növekedéssel - az online és a wireless játékok (Nintendo DS, PlayStation Portable és a mobiltelefonos játékok) piaca nő. Az online játékok tulajdonosai tavaly 6,6 milliárd dolláros forgalmat jegyeztek, ez a tétel 2012-re az előrejelzések szerint 14,4 milliárd dollárra nőhet. A wireless játékok ugyanakkor a jelenlegi 5,6 milliárd dollárról várhatóan a 13,5 milliárdos szintet fogják elérni.
Hollywoodi történet
"Az iparág elért már nagy sikereket a hetvenes években az Atari-korszakban, és amikor divatba jöttek a játéktermi gépek. Japánban a nyolcvanas években egy ideig nem volt forgalomban elég aprópénz, az összeset a játékgépek nyelték el" - emlékeztet az előzményekre Vámosi Zsolt, a 3D BRIGADE alapítója és stratégiai tanácsadója.
"A Nintendo profitja például a 2007. decemberi jelentés szerint 2,45 milliárd dollár volt, ami 96,3 százalékkal nagyobb a 2006-os eredménynél" - tér az aktuális hírekre Vámosi Zsolt. Az utóbbi évek technológia forradalma miatt most robbanásszerűen megnövekedett az igény a valósághű élmenyre, az igényes grafikai tartalomra is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Magyar siker
"A videojáték-piac rohamosan növekszik. A megjelenítők technológiai forradalma, a HD tévék elterjedése és az újgenerációs konzolok - Xbox 360 vagy a PlayStation 3 - óriási számítási kapacitást igényelnek. Ennek is köszönhető, hogy a 3D grafikai tartalmi igény megsokszorozódott a korábbi évekhez képest. A folyamatosan bővülő piaci keresletnek köszönhető, hogy a 3D BRIGADE a kelet-európai régió piacvezetőjévé tudott fejlődni, és bekerült a világ tíz legismertebb 3D művészeti és grafikai tartalomszolgáltatója közé. Ma már egy virtuális háromdimenziós szereplőt vagy tárgyat tízszer annyi grafikusi
munka elkészíteni, mint például egy öt évvel ezelőtti verziót" - teszi hozzá Vámosi Zsolt.
Ma egy játék a megjelenését már nagyobb várakozás övezi, mint bármelyik hollywoodi szuperprodukcióét. És a forgalom is nagyságrendekkel nagyobb a filmek bevételénél: gondoljunk csak a Grand Theft Auto IV-re, mely a félmilliárd dolláros eredménnyel megdöntött minden eddigi nyitórekordot. Jóval túlszárnyalta a hollywoodi rekordert, a 404 millió dolláros első heti nemzetközi jegybevétellel listavezető A Karib-tenger kalózai III-at is.

Kivételes akciót robbant a Lidl a héten: ilyen leárazás nem sokszor van, indulhat a roham a boltokba
Beütött a kánikula, az Aldi után most a Lidl akcióz le hűsítő berendezések.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


