Az ágazat nemrég még nem is létezett, ma nagyobb a bevétele, mint a hollywoodi filmstúdióknak. A videojáték-ipar tavaly 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, jövőre 10,3 százalékos növekedés várható, 2012-re 68 milliárd dolláros üzletággá fejlődik. Robbanásszerűen megnövekedett az igény a valósághű élmenyre, az igényes grafikai tartalomra is. Ebből magyar cég, a 3D BRIGADE is profitál.
Az elmúlt négy-öt év során létrejött egy új iparág: aki elég nyitott, annak jelentős hasznot hajthat, ha figyel a trendre. A videojáték-ipar ma már maga mögé utasítja a hollywoodi szuperprodukciókat is: a PricewaterhouseCoopers legfrissebb tanulmánya szerint a szektor tavaly 42 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, jövőre 10,3 százalékos növekedés várható, 2012-re pedig az előrejelzés szerint 68 milliárd dolláros üzletággá fejlődik.
A legnagyobb kategória, a konzolok esetében évente hét százalékos növekedéssel számolhatunk, ami a jelenlegi 25 milliárdos tételből kiindulva 2012-re valószínűleg 35 milliárd lesz. A leggyorsabban - 17-20 százalékos növekedéssel - az online és a wireless játékok (Nintendo DS, PlayStation Portable és a mobiltelefonos játékok) piaca nő. Az online játékok tulajdonosai tavaly 6,6 milliárd dolláros forgalmat jegyeztek, ez a tétel 2012-re az előrejelzések szerint 14,4 milliárd dollárra nőhet. A wireless játékok ugyanakkor a jelenlegi 5,6 milliárd dollárról várhatóan a 13,5 milliárdos szintet fogják elérni.
Hollywoodi történet
"Az iparág elért már nagy sikereket a hetvenes években az Atari-korszakban, és amikor divatba jöttek a játéktermi gépek. Japánban a nyolcvanas években egy ideig nem volt forgalomban elég aprópénz, az összeset a játékgépek nyelték el" - emlékeztet az előzményekre Vámosi Zsolt, a 3D BRIGADE alapítója és stratégiai tanácsadója.
"A Nintendo profitja például a 2007. decemberi jelentés szerint 2,45 milliárd dollár volt, ami 96,3 százalékkal nagyobb a 2006-os eredménynél" - tér az aktuális hírekre Vámosi Zsolt. Az utóbbi évek technológia forradalma miatt most robbanásszerűen megnövekedett az igény a valósághű élmenyre, az igényes grafikai tartalomra is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyar siker
"A videojáték-piac rohamosan növekszik. A megjelenítők technológiai forradalma, a HD tévék elterjedése és az újgenerációs konzolok - Xbox 360 vagy a PlayStation 3 - óriási számítási kapacitást igényelnek. Ennek is köszönhető, hogy a 3D grafikai tartalmi igény megsokszorozódott a korábbi évekhez képest. A folyamatosan bővülő piaci keresletnek köszönhető, hogy a 3D BRIGADE a kelet-európai régió piacvezetőjévé tudott fejlődni, és bekerült a világ tíz legismertebb 3D művészeti és grafikai tartalomszolgáltatója közé. Ma már egy virtuális háromdimenziós szereplőt vagy tárgyat tízszer annyi grafikusi
munka elkészíteni, mint például egy öt évvel ezelőtti verziót" - teszi hozzá Vámosi Zsolt.
Ma egy játék a megjelenését már nagyobb várakozás övezi, mint bármelyik hollywoodi szuperprodukcióét. És a forgalom is nagyságrendekkel nagyobb a filmek bevételénél: gondoljunk csak a Grand Theft Auto IV-re, mely a félmilliárd dolláros eredménnyel megdöntött minden eddigi nyitórekordot. Jóval túlszárnyalta a hollywoodi rekordert, a 404 millió dolláros első heti nemzetközi jegybevétellel listavezető A Karib-tenger kalózai III-at is.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.








