A recesszió közepedte azt gondolnánk, hogy az amerikaiak sok területen jelentősen visszafogják a kiadásaikat, ezzel próbálva enyhíteni a pénzügyi nyomást a pénztárcájukon. Vannak viszont olyan területek, amire egyáltalán nem hajlandóak egy fillérrel sem kevesebbet költeni...
Sokan annyira elutasítják a takarékoskodást, hogy a mindennapi élvezeti cikkeket ugyanolyan mértékben szerzik be, mint korábban. Annak ellenére, hogy a fogyasztói elégedettség hihetetlenül alacsony szinten van, az infláció növekszik, és a gazdaság szinte csak erőlködik. De akik még hajlandóak csökkenteni a kiadásokat, még azok körében is van olyan, amiről a világ minden kincséért sem mondanának le.
10 amerikaiból 9 nyilatkozta azt a GfK Roper Consulting egy nemrég készült felmérése során, hogy csökkentette a kiadásait, illetve a nem tervezett vásárlásokat a gazdasági helyzetre való tekintettel. A korábbi 16 százalékkal ellentétben mára mindössze 11 százalék maradt, aki szerint most megfelelő alkalom nyílik arra, hogy megvegyenek mindent amit szeretnének vagy amire szükségük van.
Az inflációtól való félelem, az Egyesült Államok olajtól való függősége és az egyre növekvő munkanélküliség minden jövedelmi csoportot és korosztályt érint a szakértők szerint. Természetesen van, akit jobban, van akit kevésbé. A távolságnak köszönhetően például a magas üzemanyagárak a vidékieket és a kisgyermekes családokat érintik.
Az X generáció (28 és 43 év közöttiek) szintén nehéz helyzetben vannak, mivel esetükben a legvalószínűbb, hogy kisgyerek van a családban, vagy egy nemrég, hitelre vásárolt ingatlan.
A felmérést végző szakértők szerint a vásárlók nagyon ügyesen megtalálták azokat a lehetőségeket, amivel fenn tudják tartani a korábbi életszínvonalat. Általánosságban elmondható, hogy egy átlag amerikai egyszerűen nem hajlandó feladni a mindennapi kellemes dolgokat, szórakozást. Ennek ellenére sokan arra kényszerülnek, hogy rangsoroljanak, mit vesznek meg és mit nem.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Legelőször a heti egy éttermi vacsorát, a nyaralást, vagy a ruhák esztelen vásárlását szüntetik meg. De ez nem jelenti azt, hogy nem is marad más. Sokan a garázsban hagyják az autót és otthon maradnak esténként, nem ok nélkül. Több mint 50 százalék tervezi ugyanis HD vagy lapostévé vásárlását az elkövetkezendő egy évben.
A nyaralások lemondása is sokakra jellemző a jelenlegi gazdasági helyzet miatt, de ez nem jelenti azt, hogy egész nyáron otthon fognak ülni. Az üzemanyaggal való takarékoskodás jegyében utaznak, csak nem olyan messzire.
Az emelkedő üzemanyagárakra is van megoldás, szinte vadászat folyik a különböző kuponokra, amivel olcsóbban vehetik meg az eddig megszokott termékeket.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót