A BKV legutóbbi sajtótájékoztatóján elismerte, hogy elavult és tarifa- és jegyellenőrzési rendszere, emiatt is lehetséges, hogy utasainak egyharmada jegy nélkül utazik. Éppen ezért fontolgatják az elektronikus beengedőkapuk bevezetését - írja a Népszabadság.
Közbeszerzési eljárás előtt áll az úgynevezett e-ticketing projekt, ami a régóta tervezett csipkártyás, és beengedőkapus rendszert jelenti. A társaság azt reméli, hogy ettől 10 százalék alá csökkenne a bliccelők száma, ugyanakkor a buszokon továbbra is jegyellenőrök néznék a jegyeket.
A föld alatti járatokon egy-egy biztonsági őrre lenne szükség, aki a berendezést és az utasokat figyelné.
Az első öt hónapban, a biztonsági ellenőrökkel megerősített jegyellenőrök 6,4 millió utast ellenőriztek, melynek köszönhetően a tervezettnél 1,7 milliárd forinttal több lett a bevétel. Idén 200 ezer emberrel szemben kezdeményeztek pótdíjazást, és a munkavégzésre mindössze 400 panasz érkezett.
Nyugat-Európában nem ilyen nagy divat a bliccelés, Londonban például csak minden 10. utas közlekedik menetjegy nélkül.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A BKV szakértője szerint azonban csipkártya helyett egyéb módszerekkel is javítani lehetne a helyzeten, leginkább a tarifarendszer megreformálásával. Londonban például a papíralapú jegy is elektronikusan működik, mellyel 1 órán keresztül bármilyen irányba, akármelyik járművön lehet utazni. Ehhez hasonlóan - javaslatára - nálunk is be lehetne vezetni a BKV-ra, MÁV-ra és Volánra egyaránt érvényes, fővárosi tarifarendszert.
Másik megoldás lenne az elsőajtós felszállás, ami szintén több európai nagyvárosban működik, ekkor tehát a buszsofőr ellenőrzi, hogy a felszállók rendelkeznek-e érvényes jeggyel.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








