A BKV legutóbbi sajtótájékoztatóján elismerte, hogy elavult és tarifa- és jegyellenőrzési rendszere, emiatt is lehetséges, hogy utasainak egyharmada jegy nélkül utazik. Éppen ezért fontolgatják az elektronikus beengedőkapuk bevezetését - írja a Népszabadság.
Közbeszerzési eljárás előtt áll az úgynevezett e-ticketing projekt, ami a régóta tervezett csipkártyás, és beengedőkapus rendszert jelenti. A társaság azt reméli, hogy ettől 10 százalék alá csökkenne a bliccelők száma, ugyanakkor a buszokon továbbra is jegyellenőrök néznék a jegyeket.
A föld alatti járatokon egy-egy biztonsági őrre lenne szükség, aki a berendezést és az utasokat figyelné.
Az első öt hónapban, a biztonsági ellenőrökkel megerősített jegyellenőrök 6,4 millió utast ellenőriztek, melynek köszönhetően a tervezettnél 1,7 milliárd forinttal több lett a bevétel. Idén 200 ezer emberrel szemben kezdeményeztek pótdíjazást, és a munkavégzésre mindössze 400 panasz érkezett.
Nyugat-Európában nem ilyen nagy divat a bliccelés, Londonban például csak minden 10. utas közlekedik menetjegy nélkül.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 127 668 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,01% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,15%; a K&H Banknál 9,23%, az Erste Banknál pedig 9,63%; míg a MagNet Banknál 9,71%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A BKV szakértője szerint azonban csipkártya helyett egyéb módszerekkel is javítani lehetne a helyzeten, leginkább a tarifarendszer megreformálásával. Londonban például a papíralapú jegy is elektronikusan működik, mellyel 1 órán keresztül bármilyen irányba, akármelyik járművön lehet utazni. Ehhez hasonlóan - javaslatára - nálunk is be lehetne vezetni a BKV-ra, MÁV-ra és Volánra egyaránt érvényes, fővárosi tarifarendszert.
Másik megoldás lenne az elsőajtós felszállás, ami szintén több európai nagyvárosban működik, ekkor tehát a buszsofőr ellenőrzi, hogy a felszállók rendelkeznek-e érvényes jeggyel.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
- BL-döntős a Ferencváros női kézilabda csapata
- Hivatalos: elválnak a PSG és Lionel Messi útjai
- Oroszországi területeket támadtak az ukránok, civilek veszették életüket
- E-rolleres őrület Európában – száguldás és szabályozás
- FA kupa: 13 másodperc után vezetett a City – háromból kettő megvan
- Amerikai jogász veszi kézbe a koszovói háborús bűnökkel foglalkozó ügyeket Hágában
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


