Két utazási irodát is elmarasztalt a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az Unitravel Kft. és a Best Reisen Kft. bírságot nem kaptak, mivel jogsértésük csekély súlyúnak bizonyult.
A GVH tavaly év végén indított eljárást az Unitravel Kft. ellen, mert 2007-es katalógusaiban piacelsőségi állításokat tett. A versenyhatóság vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás a 2007. évi kulturális körutazásokat, városlátogatásokat, csillagtúrákat és egzotikus felfedezőutakat ismertető programfüzetében több olyan állítást fogalmazott meg, hogy általában ő kínálja a legkedvezőbb árakat a piacon ("Széles választék - legkedvezőbb árakon - már 15 éve!", "Tartson velünk a lehető legkedvezőbb árakon!"), illetve egy-egy megjelölt út vonatkozásában (Róma és Nizza: "nálunk a legjobb áron", Andalúzia - Kasztília "verhetetlen áron", "Legjobb ár Izlandra"). Ezen túl az Unitravel azt is állította, hogy a Korzika - Szardínia utazása tartalmazza a "leggazdagabb ajánlatot", a Benelux körútról pedig azt közölte, hogy az "13. éve a legsikeresebb Benelux-túra a hazai kínálatban". Ezen kívül az eljárás alá vont társaság 2007. évi mediterrán üdülések katalógusának címoldalán azt állította általános jelleggel, hogy a "legjobb árakat" alkalmazza.
A társaság a versenyfelügyeleti eljárás során kétséget kizáróan nem bizonyította, hogy piacelsőségi állításai megfeleltek a valóságnak. A programfüzetek elkészítésének folyamata nem is teszi lehetővé az ilyen kategorikus állítások megtételét, mivel egy adott vállalkozás előtt nyilvánvalóan nem lehet ismert valamennyi versenytárs jövőben alkalmazandó ára, az általuk kínált utak tartalma, a nyújtandó szolgáltatások színvonala, hiszen a programfüzetek elkészítése, a versenytársak által az adott évben alkalmazandó árak kialakítása párhuzamosan folyik.
Bár a GVH korábban már folytatott eljárást az Unitravel ellen, ezúttal bírságot nem szabott ki. A legutóbbi, egymillió forintos bírság kiszabásával végződő, tavaly májusban lezárt ügyet követően ugyanis a vállalkozás önként változtatott magatartásán, így a jogszerű magatartás szankcióval történő kikényszerítésére nem volt szükség.
A fogyasztók megtévesztése miatt indult eljárás 2007 végén a Best Reisen Kft. ellen is. Felmerült a gyanú, hogy a társaság a 2007. év során meghirdetett szállások minőségi besorolásáról és helyszínéről nem ad megfelelő tájékoztatást, nem biztosítja a fogyasztóknak azt a színvonalú szálláslehetőséget, amelyet tájékoztatásaiban az előzetes foglalás során ígér, amikor a helyi hivatalos kategória besorolást megerősíti a saját besorolásával, holott a szálloda nyilvánvalóan nem felel meg a Magyarországon megszokott azonos kategóriának. A GVH vizsgálata megállapította, hogy a Best Reisen "Tunézia, Egyiptom, Törökország 2007 nyár" című katalógusában és a honlapján azt állította, hogy az Alanya Club Günes Garden Hotel közvetlenül a tengerparton helyezkedik el. Mivel a tengerparti üdüléseknél meghatározó jelentősége van a szállás elhelyezkedésének, a GVH a fogyasztók megtévesztése miatt elmarasztalta az utazásszervező vállalkozást. A hotel ugyanis a valóságban nem közvetlenül a tengerparton fekszik, hanem egy többsávos gyorsforgalmi út túloldalán, a hegyoldalban.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Bírságot azonban nem szabott ki a GVH a Best Reisen Kft-re, mert nagyszámú ajánlata közül csak egy esetben talált hiányosságot, ami csekély súlyú jogsértésnek minősül, a vállalkozás ellen pedig korábban nem indult versenyfelügyeleti eljárás.
A két ügy hivatali nyilvántartási száma: Vj-202/2007, illetve Vj-210/2007.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon