Az idei év harmadik hónapjában tovább folytatta a januárban megkezdett csökkenést az éves inflációs ráta, így márciusban 6,7 százalékot tett ki. Az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,6 százalékos volt, szemben a februári 1,1 százalékos adattal - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Mi történt 1 hónap alatt?
2008 februárjához képest emelkedett az étolaj (2,7%), az idényáras élelmiszerek (1,6%), valamint a munkahelyi előfizetéses étkezés (0,9%) ára. Az élelmiszerek árának emelkedési üteme februárhoz képest tovább mérséklődött, így 0,4 százalékkal emelkedett összességében az előző hónaphoz képest.
Felüdülést jelenthet, hogy árcsökkenést tapasztaltak a szalámi, szárazkolbász, sonka (2,9%), a tojás (2,1%), a cukor (2,0%) és a tej (1,1%) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számított élelmiszerár-emelkedés 0,2 százalékos volt márciusban.

Márciusban a legnagyobb mértékben az ilyenkor megszokott szezonális változásnak megfelelően a ruházkodási cikkek árai (2,8 %) emelkedtek. Az egyéb cikkek árai szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (1,2%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyag-árak 3,3%-kal emelkedtek. Átlag alatti áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk (0,4%) és a tartós fogyasztási cikkek (0,3%) körében.
Mi történt 1 év alatt?
Újfent az átlagosnál magasabb mértékben emelkedtek az előző év azonos időszakához képest az élelmiszerek árai, 12,3 százalékkal (az előző hónapi ütemnél kisebb mértékben). Ezen belül is sokkal többet kell fizetnünk z étolajért (52,4%), a lisztért (47,8 %), a száraztésztáért (25,2%), a tejért (20,6%), a kenyérért (20,1%), a sajtért (19,7%), valamint a péksüteményekért (18,2%).

Az energia ára átlagot meghaladó mértékben, 8,1 százalékkal növekedett, ezen belül a vezetékes gázért 9 százalékkal, az elektromos áramért pedig 9,8 százalékkal kellett többet fizetni márciusban. Átlag alatt drágultak az egyéb cikkek (6,2%), a szeszes italok, dohányáruk (5,0%), valamint a szolgáltatások (6,1%). A tartós fogyasztási cikkek ára nem változott 2007. márciushoz képest, míg a ruházkodási cikkek (0,2%) esetében kis mértékű áremelkedés volt megfigyelhető.
Mi van a kosarunkban és Európában?
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)


Nyugdíjas infláció
A KSH által publikált nyugdíjas árindex értéke is csökkent februárhoz képest. Az előző év azonos időszakához képest 2008 márciusában 7,3 százalékkal növekedett a nyugdíjas fogyasztói kosárban megtalálható termékek ára.

Mi várható?
A Portfolio.hu által készített elemzői felmérés alapján márciusra 6,6 - 7,3 százalékos inflációt vártak, év végére pedig 4,3 - 5,3 százalékos inflációra számítanak.

-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








