Jogellenesen szed úthasználati díjat a főváros a teherfuvarozóktól, ezért a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal 60 napot adott a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy hatályon kívül helyezze behajtási rendeletének vonatkozó részét. Az erről szóló dokumentumot tegnap postázták - írja a Népszabadság.
A közigazgatási hivatal vezetője, Forgács Imre elmondta: egy hasonló ügyben az Alkotmánybíróság már kimondta, a közúti közlekedésről szóló törvény szerint csak az autópályák esetében lehet úthasználati díjat kivetni, s azt is csak szakminiszteri rendelet alapján. Úthasználati díj kivetésére tehát az önkormányzatoknak nincs lehetőségük.
Forgács Imre hangsúlyozta, a főváros a tarifát ugyan behajtási díjként nevesíti, de tartalmilag úthasználati díjról van szó. A közút kezelője - ez esetben az önkormányzat - jogszerűen korlátozhatja a járműforgalmat védett övezetek kijelölésével, behajtási tilalommal. Díjat azonban nem szedhet az úthasználatért, illetve a behajtásért.
Tiba Zsolt, fővárosi főjegyző még nem látta a keresetet, amellyel legkorábban május végén foglalkozhat a közgyűlés.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








