A munkáltatótól kapott üdülési csekket belföldön nyolcezernél is több szolgáltatónál lehet ma már beváltani, viszont a lakosság igazán rászoruló rétege (nyugdíjasok, nagycsaládosok, fogyatékkal élők és szakiskolai tanulók) évről évre kisebb eséllyel pályázhatnak a lehetőségre - írja a Magyar Nemzet.
A gazdálkodók a minimálbér határáig (jelenleg 69 ezer forintig) adó- és járulékmentesen biztosíthatnak a dolgozók és hozzátartozóik részére üdülési csekket. A kibocsátó Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA) 2007-ben a gazdálkodók részére közel 28 milliárd forintért értékesített kedvezményes csekket, ebből 24 milliárdnyit használtak fel.
Azon szociálisan rászorult személyek viszont, akikről jelenlegi vagy volt munkáltatójuk, esetleg az illetékes önkormányzatok nem gondoskodnak, egyre inkább számíthatnak a társadalmi szolidaritásra - áll az MNÜA közleményében. Az alapítvány az üdülési csekk forgalmazásának eredményét ugyanis a szociálisan rászorultak megsegítésére fordítja. Tavaly viszont rászorultsági alapon csupán az 1,7 millió csekkfelhasználó öt százaléka jutott támogatáshoz.
A kiírások feltételei ugyanis egyre szigorúbbak, ami miatt már több civil szervezet is felemelte a hangját. Idén, a pályázatok benyújtására kiszabott április 15-i határidőig ne is próbálkozzon például a gyesen, gyeden lévő kismama vagy főállású anya, illetve az sem, aki vállalkozó, még ha több gyermeket nevel is alacsony jövedelméből. Duplán is esélytelennek bizonyul viszont az a nyugdíjas, aki még nem töltötte be a 62. életévét, s így nevel egy 18 év alatti fogyatékos gyermeket, mert a négyféle pályázati keretből rögtön két kategóriából kiesik - kettőben pedig eleve nem szerepelhet. Ugyanígy jogosulatlan a kedvezményre az a szülő, akinek egy tartósan ellátásra szoruló 18 évnél fiatalabb és egy annál idősebb, nem fogyatékos gyermeke van, valamint, ha fogyatékos gyermeke nevelése mellett nem jut ideje teljes munkaidőben dolgozni.
Mindezek mellett, akik tavaly pályáztak, azok az idén már nem vehetnek igénybe üdülési támogatást.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








