Nincs arról megbízható adat, mekkora ajándékmennyiség vándorol vissza a boltokba a karácsony utáni napokban. Az üzletek szerint annyi mondható el biztosan: a viszszaváltással foglalkozó kollégáknak ilyenkor akad a legtöbb dolguk. A hibátlan árut azonban az üzletek nem kötelesek visszavenni. Sőt az önkéntesen vállalt csere lehetőségét érdemes írásban rögzíttetni - javasolja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége.
A blokkra írt ígéretet be lehet hajtani, ellenben nemegyszer volt már arra példa - elsősorban a kis boltokban -, hogy később az eladó "nem emlékezett" az ajándék megvásárlásakor tett ígéretre, vagy épp a másik kolléga az akkori kiszolgáló téves információira hivatkozva elhárította a kérést. Az írásos ígéret garantálja csak, hogy a hibátlan termék cseréjét valóban biztosítja a cég, amelyiket erre később semmiféle hatósággal nem lehet kötelezni, pontosan a gesztus önkéntes volta miatt - írja a Népszabadság.
A nagy áruházak és hálózatok hirdetési kampányukkal mintegy írásos kötelezettséget vállalnak a cseregaranciára. Az Ikea óriásplakátokon is hirdeti: bevezették a 90 napos cserejogot, és nemcsak karácsonyra, hanem egész évben. (Hűségkártyás ügyfeleiknek 120 napos lehetőséget kínálnak.) Karácsony után a csereberebizniszben érdekelt vevők száma kimagasló, ekkortájt nem az elmért bútor-összeállítások vagy a rosszul megtervezett kompozíciók kerülnek vissza az üzletbe, hanem főként a több példányban kapott ajándékok - mondják.
A kockázatmentes vásárlás lehetőségét kínáló Ikea-nak számtalan követője akad, nem véletlenül: ha a vásárló biztos lehet abban, hogy ha rosszul dönt, nem éri kár, akkor nyugodt szívvel sétál a kasszához. Az üzletek többsége utalványt ad a vételár értékéig, amit jellemzően egy évig lehet felhasználni.
A Media Markt - mint Szánthó Balázs koncepciómenedzser mondja - egyetlen feltételhez ragaszkodik a blokkon vagy a garancialevélen kívül: az áru eladható állapotban legyen. Eszerint a csomagolása lehet bontott, de a doboz és az összes tartozék legyen meg hiánytalanul. Az úgynevezett higiéniás termékeket, mint például a férfi-női borotvát, az elektromos fogkefét vagy az orrszőrnyírót viszont csak akkor veszik vissza, ha azokat nem használták. A Media Markt a karácsony előtt, azaz novemberben és decemberben vásárolt árukat január közepéig visszaveszi, vagyis az azonnali levásárlási lehetőség mellett egy évig beváltható utalványra cseréli. A hibás termék visszavételére vagy javítására a jótállási és a szavatossági időn belül törvény kötelezi a cégeket. Ezt a Media Markt azzal fejeli meg karácsony után, hogy a háromnapos cserét december 24-e utáni három munkanapra nyújtja ki a november-december között vásárolt termékek esetén, feltételezve, hogy az ajándék holmikat karácsonykor próbálták ki először.
Az Euronics ügyvezetője, Rohrböck András szerint a csereakciónak igazából nincs komoly forgalomnövelő hatása, mivel a műszaki boltokba az emberek céltudatosan térnek be, nem úgy, mint a hipermarketekbe, ahol sok apróbb holmi kerül ötletszerűen a kosárba bolyongásuk közben. Mindenesetre a vevők felé tett megnyerő gesztus miatt egyre több kereskedőcég, például az Euronics is felkínálja a csere lehetőségét a sérülésmentes árukra - karácsonyra tekintettel január végéig.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A cseregaranciával ma már szinte valamennyi típusú boltban lehet élni, még a ruházati üzletekben is. A Griff Gentlemen's marketingvezetője, Kovács Noémi elárulta: az ünnepek után több a csereigény, de ezek között alig akad olyan, amelyik rossz méret miatt lenne szükséges. A hölgyek ugyanis pontosabban tudják a párjuk méretét, mint fordítva. A blokk meglétéhez mindenki ragaszkodik, az áru vásárlási helyét azzal lehet csak igazolni. Különösen fontos ez a több márkát is forgalmazó láncoknál, például az Aranypóknál is, ahol érthetően nem szeretnének valamelyik konkurensük helyett helyt állni. Bugár Dénesné, az Aranypók Zrt. kereskedelmi vezetője szerint az egész cseregarancia nem szól másról, mint arról, hogy a vevőkkel érzékeltetni akarják, nem csak a pénztárig fontosak. Éppen ezért a pótolható kellékekhez sem ragaszkodnak, ha egyszer új zacskót, dobozt tudnak biztosítani az áru újbóli forgalomba hozatalához. A cég a blokkjain is jelzi, hogy a rugalmas csere záloga a vásárlás után megőrzött számla.
A blokk mindenütt elengedhetetlen dokumentum, legyen szó hibás vagy hibátlan áruról, ugyanis anélkül még a legengedékenyebb üzletvezetőt sem lehet meggyőzni. A cseregesztus már az outlet üzletekre is kiterjedt, és az akciós, hibátlan termékekre is alkalmazzák a kedvezményes vételár erejéig.

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


