Átlagosan 13 százalékkal emelik január 1-től a fővárosban a tömegközlekedési tarifákat. A 30 napos bérlet az idei 7350 forint helyett 8250 forintba kerül jövőre, a nyugdíjasoknak és a tanulóknak pedig 2950 helyett 3250 forintot kell fizetni. Egy jegy ára a jelenlegi 230 forintról 270 forintra nő. Így az árak színvonalában már leköröztünk olyan városokat, mint Róma. Ja, és jövő évtől megszűnik a nyugdíjasok HÉV-bérlete is.
Az átlagosan 13 százalékos BKV-tarifaemelési javaslatot támogatta a főpolgármesteri kabinet. A havi bérleteket jövő januártól felváltja a 30 napos bérlet. Ezért a jelenlegi 7350 helyett 8250 forintot kell majd fizetni, tehát 12,2 százalékkal többet az ideinél. A nyugdíjasok és a tanulók bérlete 10 százalékkal kerül majd többe, ára 2950 helyett 3250 forint lesz. Egy jegy ára viszont 17 százalékkal nő, 230-ról 270 forintra. - írja az Index.
Legnagyobb mértékben, 22 százalékkal a három megállóra érvényes metró-szakaszjegy drágul, ára 180-ról 220 forintra nő. Tíz százalékkal olcsóbb lesz viszont a két napra érvényes családi jegy, 2220 helyett 2000 forintot kell majd fizetni a két felnőtt és maximum 7 gyermek utazására jogosító jegyért.
Jövő évtől megszűnik a HÉV-re érvényes nyugdíjas bérlet, mert sem az állam, sem a Pest megyei önkormányzatok nem adnak hozzá támogatást. A tanulók bérletéhez szükséges kompenzációt továbbra is fizetik, a HÉV tarifái pedig nem emelkednek.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








