Állandóan arról lehet hallani, hogy nincs pénz a vonatok, a vágányok felújítására, ezért vannak ilyen siralmas állapotban, és ezért közlekedik egy két személyvonat már-már egy biciklissel vetekedő sebességgel. Most viszont infrastrukturális fejlesztések és a villamosítási program finanszírozására a MÁV kötvénykibocsátást tervez...
Az első lépés már le is zajlott a 2008-as kibocsátás felé, a MÁV már megkapta az első hitelminősítését. Állami garancia nélkül 75-100 milliárd forint értékű kötvény kiadása a cél, amit a társaság 15 év múlva fizetne vissza - írja a Magyar Hírlap.
A pénzből megvalósított pályafejlesztések célja a hatékonyság növelése, vagyis elsődlegesen azokon a szakaszokon újítanának, ahol jelenleg sebességkorlátozással közlekednek a vonatok.
Emellett a villamosítás fejlesztésére is lehet számítani, mivel a dízelüzemeltetés sokkal több pénzbe kerül, mint a villanymozdonyok üzemeltetése. De elvileg jutni fog pénz az állomások, és az utastájékoztató rendszerek korszerűsítésére is.
A MÁV a jelenlegi hitelállományát is tudja csökkenteni, mivel a tavaly decemberi 314 milliárd forintot várhatóan 267 milliárd forintra csökkentik, vagyis előre láthatólag nem jelent majd problémát a kötvények visszafizetése, főleg ha azt tekintjük, hogy a jelenleg sebességkorlátozott vágányok felújításával csak a 10 fővonalon évente 2,5 milliárd forintot spórolnának meg, ami csak a kezdet...
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








