A vasúti személyszállítás racionalizálása szinte minden európai ország számára problémát jelent, amelyre a megoldást sokan a vasúttársaságok privatizációjában, illetve a veszteséges mellékvonalak megszüntetésében látják - írja a Világgazdaság.
Hamarosan Németország is a racionalizálás útjára, a szövetségi közlekedési miniszter, Wolfgang Tiefensee javaslatát, mely a kritikák szerint teljes mértékben megegyezik a Deutsche Bahn üzemgazdasági szemléletű ajánlásaival, sokan minden szakmailag, mind szociálpolitikailag elfogadhatatlannak tartják.
A szász-anhalti közlekedési miniszter szerint ez tartomány számára annyit jelentene, hogy a pályaudvarok és megállóhelyek közel 53 százalékát meg kellene szüntetni. Tiefensee javaslata szerint minden olyan mellékvonal állami szubvenciót megszüntetnék, melyek ezer utaskilóméter alatti forgalmi értékéket mutatnak, de ugyanerre a sorsra jutnának azok a pályaudvarok, mely napi 1000, és azok az államok melyek napi 100 főnél alacsonyabb utas számmal rendelkeznek.
A racionalizálást egész Európában ellenséges hangulat kísérte, 2003-ban 25 szlovák vasútvonal megszüntetése sztrájkot idézett elő, de 2004-2005-ben Bulgáriában is erős tiltakozás kísérte, hogy napi 100-as csökkentették a veszteséges járatok számát.
Hazánkban tavaly indult meg ez a folyamat, melynek eredményeképpen tavaly decemberben az érintett 81 mellékvonal körülbelül harmadán szűnt meg az utasforgalom, melyek a MÁV számításai szerint évi 7 milliárd forint mínuszt termeltek a vasúttársaságnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A megszűnésre ítélt vonalak száma márciustól ismételten 14 vonallal bővült, ahol a vonatok helyét a helyi volántársaságok járatai vették át. A minisztérium álláspontja szerint a vonalak megszüntetése korántsem jelent végleges eltűnést, előfordulhat ugyanis, hogy néhány év, évtized múltán újra bővülni kezd a forgalom, a régi vonalakat pedig az újnál alacsonyabb költség mellett lehet ismét üzembe helyezni.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Átállt SZBU-st robbantottak fel Moszkvában, nem akárhogy
- Már a Jaguar elektromos autója is kínai alapokra épül a jövőben
- Fürjes Balázs: lehet, hogy a következő európai olimpiára 16 vagy akár 20 évet kell várni
- Rendőrt és tűzoltót hívtak egy berlini idősotthonba – mert nem volt elég ápoló
- Gyulay Zsolt 100 nappal Párizs előtt: az idei magyar csapat létszámban beérheti a tokióit
- Párizs 2024 – alakul a „magyaros” jóslat