A vasúti személyszállítás racionalizálása szinte minden európai ország számára problémát jelent, amelyre a megoldást sokan a vasúttársaságok privatizációjában, illetve a veszteséges mellékvonalak megszüntetésében látják - írja a Világgazdaság.
Hamarosan Németország is a racionalizálás útjára, a szövetségi közlekedési miniszter, Wolfgang Tiefensee javaslatát, mely a kritikák szerint teljes mértékben megegyezik a Deutsche Bahn üzemgazdasági szemléletű ajánlásaival, sokan minden szakmailag, mind szociálpolitikailag elfogadhatatlannak tartják.
A szász-anhalti közlekedési miniszter szerint ez tartomány számára annyit jelentene, hogy a pályaudvarok és megállóhelyek közel 53 százalékát meg kellene szüntetni. Tiefensee javaslata szerint minden olyan mellékvonal állami szubvenciót megszüntetnék, melyek ezer utaskilóméter alatti forgalmi értékéket mutatnak, de ugyanerre a sorsra jutnának azok a pályaudvarok, mely napi 1000, és azok az államok melyek napi 100 főnél alacsonyabb utas számmal rendelkeznek.
A racionalizálást egész Európában ellenséges hangulat kísérte, 2003-ban 25 szlovák vasútvonal megszüntetése sztrájkot idézett elő, de 2004-2005-ben Bulgáriában is erős tiltakozás kísérte, hogy napi 100-as csökkentették a veszteséges járatok számát.
Hazánkban tavaly indult meg ez a folyamat, melynek eredményeképpen tavaly decemberben az érintett 81 mellékvonal körülbelül harmadán szűnt meg az utasforgalom, melyek a MÁV számításai szerint évi 7 milliárd forint mínuszt termeltek a vasúttársaságnak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A megszűnésre ítélt vonalak száma márciustól ismételten 14 vonallal bővült, ahol a vonatok helyét a helyi volántársaságok járatai vették át. A minisztérium álláspontja szerint a vonalak megszüntetése korántsem jelent végleges eltűnést, előfordulhat ugyanis, hogy néhány év, évtized múltán újra bővülni kezd a forgalom, a régi vonalakat pedig az újnál alacsonyabb költség mellett lehet ismét üzembe helyezni.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








