Az alkohol, a kozmetikumok, női ruhák, parfümök, vagy akár az ínyenc ételek a bolti tolvajok kedvenc célpontjai. A Checkpoint felmérése viszont azt az eredményt hozta, hogy a boltjaiban egyre gyakoribb a nagyobb értékű termékek lopása, mi 2006-ban csak az ausztráloknak több mint 2 milliárd dollárnyi (346 milliárd forint) hiányt okozott.
A felmérés 32 országban folyt, és a leggyakrabban ellopott termékek a márkás, és drága kozmetikumok, mint például az arckrém, az alkohol, a parfümök, és a divatos női ruhák voltak. A leggyakrabban elemelt termékek között szerepelnek a fentiek mellett a CD/DVD lemezek, a videó játékok, konzolok, a kisebb elektronikai cikkek és a divat kellékek, mint ékszerek, övek, stb.
Bár azért a lopásokban nem csak a betérő "vevők" játszanak szerepet, az ausztrál boltokban például az esetek 45,8 százalékát a dolgozók követik el. Az ember azt hinné, hogy az alkalmazott egyszerűen elemeli a raktárból a kiszúrt terméket, viszont a legtöbb esetben nem erről van szó. Egyszerűen a vevőtérben teszik el a kiszemelt ruhadarabot, vagy ékszert, illetve számos esetben előfordul, hogy beütnek a gépbe egy áruvisszavételt, a pénzt meg zsebre teszik, bár ebben az esetben a visszavett áru is hiányzik.
A felmérés készítői szerint ez az első olyan tanulmány, ami ilyen átfogó vizsgálatot készített a bolti lopásokról, és az is kiderült, hogy Ausztrália alkalmazza a legmodernebb
Technikai eszközöket a lopások megakadályozására, aminek köszönhetően az esetek 40 százalékát ki tudják szűrni.
A legmagasabb lopási arányt Thaiföldön, Indiában, és Amerikában mutatta ki a tanulmány, a legalacsonyabbat pedig Ausztriában, Svájcban, és Izlandon.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Meghívó (x)
XXVII. közgyűlését tartja az MGYOSZ
-
Műtárgyak, mint befektetés: trend vagy lehetőség? (x)
Rolex és Vaszary uralják ma az értékkövető piacot
Portfolio Gen Z Fest 2025


