Az alkohol, a kozmetikumok, női ruhák, parfümök, vagy akár az ínyenc ételek a bolti tolvajok kedvenc célpontjai. A Checkpoint felmérése viszont azt az eredményt hozta, hogy a boltjaiban egyre gyakoribb a nagyobb értékű termékek lopása, mi 2006-ban csak az ausztráloknak több mint 2 milliárd dollárnyi (346 milliárd forint) hiányt okozott.
A felmérés 32 országban folyt, és a leggyakrabban ellopott termékek a márkás, és drága kozmetikumok, mint például az arckrém, az alkohol, a parfümök, és a divatos női ruhák voltak. A leggyakrabban elemelt termékek között szerepelnek a fentiek mellett a CD/DVD lemezek, a videó játékok, konzolok, a kisebb elektronikai cikkek és a divat kellékek, mint ékszerek, övek, stb.
Bár azért a lopásokban nem csak a betérő "vevők" játszanak szerepet, az ausztrál boltokban például az esetek 45,8 százalékát a dolgozók követik el. Az ember azt hinné, hogy az alkalmazott egyszerűen elemeli a raktárból a kiszúrt terméket, viszont a legtöbb esetben nem erről van szó. Egyszerűen a vevőtérben teszik el a kiszemelt ruhadarabot, vagy ékszert, illetve számos esetben előfordul, hogy beütnek a gépbe egy áruvisszavételt, a pénzt meg zsebre teszik, bár ebben az esetben a visszavett áru is hiányzik.
A felmérés készítői szerint ez az első olyan tanulmány, ami ilyen átfogó vizsgálatot készített a bolti lopásokról, és az is kiderült, hogy Ausztrália alkalmazza a legmodernebb
Technikai eszközöket a lopások megakadályozására, aminek köszönhetően az esetek 40 százalékát ki tudják szűrni.
A legmagasabb lopási arányt Thaiföldön, Indiában, és Amerikában mutatta ki a tanulmány, a legalacsonyabbat pedig Ausztriában, Svájcban, és Izlandon.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Megnyílt a Nyugati pályaudvaron a felújított keresztaluljáró
- Letartóztatásban marad az antifaper olasz vádlottja, a 16 milliós óvadék is kevés volt
- MNB: megnőtt a forint inflációra gyakorolt hatása
- Megújult bemutatóhelyek, új állatok - kezdődik a fővárosi állatkert szezonja
- Kis-Benedek József az Arénában: a moszkvai merényletet nem csak az Iszlám Állam szervezte
- Kiemelt miniszteri feladatot kapott Kotán Attila