Az alkohol, a kozmetikumok, női ruhák, parfümök, vagy akár az ínyenc ételek a bolti tolvajok kedvenc célpontjai. A Checkpoint felmérése viszont azt az eredményt hozta, hogy a boltjaiban egyre gyakoribb a nagyobb értékű termékek lopása, mi 2006-ban csak az ausztráloknak több mint 2 milliárd dollárnyi (346 milliárd forint) hiányt okozott.
A felmérés 32 országban folyt, és a leggyakrabban ellopott termékek a márkás, és drága kozmetikumok, mint például az arckrém, az alkohol, a parfümök, és a divatos női ruhák voltak. A leggyakrabban elemelt termékek között szerepelnek a fentiek mellett a CD/DVD lemezek, a videó játékok, konzolok, a kisebb elektronikai cikkek és a divat kellékek, mint ékszerek, övek, stb.
Bár azért a lopásokban nem csak a betérő "vevők" játszanak szerepet, az ausztrál boltokban például az esetek 45,8 százalékát a dolgozók követik el. Az ember azt hinné, hogy az alkalmazott egyszerűen elemeli a raktárból a kiszúrt terméket, viszont a legtöbb esetben nem erről van szó. Egyszerűen a vevőtérben teszik el a kiszemelt ruhadarabot, vagy ékszert, illetve számos esetben előfordul, hogy beütnek a gépbe egy áruvisszavételt, a pénzt meg zsebre teszik, bár ebben az esetben a visszavett áru is hiányzik.
A felmérés készítői szerint ez az első olyan tanulmány, ami ilyen átfogó vizsgálatot készített a bolti lopásokról, és az is kiderült, hogy Ausztrália alkalmazza a legmodernebb
Technikai eszközöket a lopások megakadályozására, aminek köszönhetően az esetek 40 százalékát ki tudják szűrni.
A legmagasabb lopási arányt Thaiföldön, Indiában, és Amerikában mutatta ki a tanulmány, a legalacsonyabbat pedig Ausztriában, Svájcban, és Izlandon.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








