26 °C Budapest

Bolti szarkák szokásai: mit lopnak a leggyakrabban?

Pénzcentrum
2007. november 15. 10:05

Az alkohol, a kozmetikumok, női ruhák, parfümök, vagy akár az ínyenc ételek a bolti tolvajok kedvenc célpontjai. A Checkpoint felmérése viszont azt az eredményt hozta, hogy a boltjaiban egyre gyakoribb a nagyobb értékű termékek lopása, mi 2006-ban csak az ausztráloknak több mint 2 milliárd dollárnyi (346 milliárd forint) hiányt okozott.

A felmérés 32 országban folyt, és a leggyakrabban ellopott termékek a márkás, és drága kozmetikumok, mint például az arckrém, az alkohol, a parfümök, és a divatos női ruhák voltak. A leggyakrabban elemelt termékek között szerepelnek a fentiek mellett a CD/DVD lemezek, a videó játékok, konzolok, a kisebb elektronikai cikkek és a divat kellékek, mint ékszerek, övek, stb.

Bár azért a lopásokban nem csak a betérő "vevők" játszanak szerepet, az ausztrál boltokban például az esetek 45,8 százalékát a dolgozók követik el. Az ember azt hinné, hogy az alkalmazott egyszerűen elemeli a raktárból a kiszúrt terméket, viszont a legtöbb esetben nem erről van szó. Egyszerűen a vevőtérben teszik el a kiszemelt ruhadarabot, vagy ékszert, illetve számos esetben előfordul, hogy beütnek a gépbe egy áruvisszavételt, a pénzt meg zsebre teszik, bár ebben az esetben a visszavett áru is hiányzik.

A felmérés készítői szerint ez az első olyan tanulmány, ami ilyen átfogó vizsgálatot készített a bolti lopásokról, és az is kiderült, hogy Ausztrália alkalmazza a legmodernebb
Technikai eszközöket a lopások megakadályozására, aminek köszönhetően az esetek 40 százalékát ki tudják szűrni.

A legmagasabb lopási arányt Thaiföldön, Indiában, és Amerikában mutatta ki a tanulmány, a legalacsonyabbat pedig Ausztriában, Svájcban, és Izlandon.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 15. hétfő
Anasztázia, Tas
16. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem