14 °C Budapest

Szétlopták a hipermarketet! - Ennek vége?

Pénzcentrum
2006. május 4. 09:32

Európa első számú kiskereskedelmi hálózata, a francia Carrefour az évente a kontinensen többezer milliárd forint értékű kárt okozó bolti lopások visszaszorítása érdekében stratégiai szerződést írt alá a világ első számú szállítójával, a Magyarországon is ismert Checkpoint Systems áruazonosító és veszteségkezelő megoldásainak üzembe állításáról. Az úgynevezett forráscímkézés bevezetése a lopásérzékeny termékekre az eddigi tapasztalatok szerint minden eddigi rendszernél látványosan nagyobb hatékonysággal szorítja vissza a lopások okozta készletfogyatkozás mértékét.



A legutóbbi, 2005-ös felmérések alapján a kiskereskedelem vesztesége csak az elmúlt évben Európa-szerte mintegy 29 milliárd euronyi (azaz több, mint 7500 milliárd forintnyi!) összeget tett ki. A European Retail Theft Barometer (ERTB), az európai áruházi lopásokról készült nemzetközi felmérés kitér arra is, hogy a károk visszaszorításának érdekében hozott anyagi áldozatok szintén tetemesek, összesen több, mint 7,5 milliárd eurot (vagyis mintegy 2 ezer milliárd forintot) fordítottak a különböző láncok biztonsági rendszerek kiépítésére, bár a választott technológiák eddig ritkán váltották be kellő mértékben a hozzájuk fűzött reményeket.

Az egyik legkorszerűbbnek tekintett technológiában, az úgynevezett forráscímkézésben rejlő lehetőségeket azonban egyre több kereskedő ismeri fel. A rádiófrekvenciás címkével ellátott termékek forgalomba helyezése ugyanis a lopások okozta készletfogyást is nagy mértékben visszaszorítják.

A rendszer lényege, hogy már az előállítás során úgynevezett áruvédelmi címkével látják el a lopásérzékenynek tekintett termékeket (elsősorban például a kozmetikai cikkek, a ruházat, a cipők, a szeszes italok, a cd-k és dvd-k tartoznak ebbe a kategóriába), tehát a kereskedelmi hálózat polcrakész árukat vehet át a szállítótól, így a nehezen észlelhető és eltávolítható címke által nyújtott lopás elleni biztonság mellett ez a megoldás a kereskedelmi alkalmazottak munkaidejének egy részét is felszabadítja. A forráscímkézésnek köszönhetően jelentősen csökken az alkalmazotti visszaélések mértéke is, ami szintén meghatározó szempont lehet, mivel a lopások több, mint egyharmadát (a tavalyi évben ez az arány 33,6% volt) maguk a bolti alkalmazottak követik el.

A forráscímkézésen alapuló rendszer mostani bevezetésére vonatkozó stratégiai szerződés szerint Európa első számú kiskereskedelmi hálózataként ismert francia Carrefour először 179 franciaországi hipermarketjére kiterjedően állítja üzembe a Checkpoint Systems rendszerét. A Carrefour és a Checkpoint között erre vonatkozóan létrejött többmilliárd forint értékű megállapodást a későbbiekben további bővítés követheti, amelynek során a világ legjelentősebb összefüggő kereskedelmi áruazonosító és biztonsági rendszere jöhet létre.

A hazánkban is ismert és kedvelt nemzetközi hipermarketláncok közül több vállalat is elkedzte bevezetni a forráscímkézést Nyugat-Európában, a magyarországi kiterjesztésre vonatkozó tervekről azonban egyelőre nincsenek pontos információk.

"A Carrefour, Európa legjelentősebb hálózatának döntése stratégiai fontosságú más kiskereskedelmi láncok számára is, meggyőződésem, hogy mint annyiszor, a mostani lépés is példamutató lesz a kontinens kiskereskedelmi kultúrájának fejlődésében. Biztos vagyok abban is, hogy az európai átlagnál nem jobb, sőt, a bolti lopások száma tekintetében egyre romló tendenciát mutató magyarországi bolti kereskedelem is felismeri a korszerű technológiákban rejlő megtakarítási lehetőségeket." - nyilatkozta Mihók Kornél, a Checkpoint Systems magyarországi igazgatója.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 20. szombat
Tivadar
16. hét
Április 20.
Cirkuszok világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem