Európa első számú kiskereskedelmi hálózata, a francia Carrefour az évente a kontinensen többezer milliárd forint értékű kárt okozó bolti lopások visszaszorítása érdekében stratégiai szerződést írt alá a világ első számú szállítójával, a Magyarországon is ismert Checkpoint Systems áruazonosító és veszteségkezelő megoldásainak üzembe állításáról. Az úgynevezett forráscímkézés bevezetése a lopásérzékeny termékekre az eddigi tapasztalatok szerint minden eddigi rendszernél látványosan nagyobb hatékonysággal szorítja vissza a lopások okozta készletfogyatkozás mértékét.
A legutóbbi, 2005-ös felmérések alapján a kiskereskedelem vesztesége csak az elmúlt évben Európa-szerte mintegy 29 milliárd euronyi (azaz több, mint 7500 milliárd forintnyi!) összeget tett ki. A European Retail Theft Barometer (ERTB), az európai áruházi lopásokról készült nemzetközi felmérés kitér arra is, hogy a károk visszaszorításának érdekében hozott anyagi áldozatok szintén tetemesek, összesen több, mint 7,5 milliárd eurot (vagyis mintegy 2 ezer milliárd forintot) fordítottak a különböző láncok biztonsági rendszerek kiépítésére, bár a választott technológiák eddig ritkán váltották be kellő mértékben a hozzájuk fűzött reményeket.
Az egyik legkorszerűbbnek tekintett technológiában, az úgynevezett forráscímkézésben rejlő lehetőségeket azonban egyre több kereskedő ismeri fel. A rádiófrekvenciás címkével ellátott termékek forgalomba helyezése ugyanis a lopások okozta készletfogyást is nagy mértékben visszaszorítják.
A rendszer lényege, hogy már az előállítás során úgynevezett áruvédelmi címkével látják el a lopásérzékenynek tekintett termékeket (elsősorban például a kozmetikai cikkek, a ruházat, a cipők, a szeszes italok, a cd-k és dvd-k tartoznak ebbe a kategóriába), tehát a kereskedelmi hálózat polcrakész árukat vehet át a szállítótól, így a nehezen észlelhető és eltávolítható címke által nyújtott lopás elleni biztonság mellett ez a megoldás a kereskedelmi alkalmazottak munkaidejének egy részét is felszabadítja. A forráscímkézésnek köszönhetően jelentősen csökken az alkalmazotti visszaélések mértéke is, ami szintén meghatározó szempont lehet, mivel a lopások több, mint egyharmadát (a tavalyi évben ez az arány 33,6% volt) maguk a bolti alkalmazottak követik el.
A forráscímkézésen alapuló rendszer mostani bevezetésére vonatkozó stratégiai szerződés szerint Európa első számú kiskereskedelmi hálózataként ismert francia Carrefour először 179 franciaországi hipermarketjére kiterjedően állítja üzembe a Checkpoint Systems rendszerét. A Carrefour és a Checkpoint között erre vonatkozóan létrejött többmilliárd forint értékű megállapodást a későbbiekben további bővítés követheti, amelynek során a világ legjelentősebb összefüggő kereskedelmi áruazonosító és biztonsági rendszere jöhet létre.
A hazánkban is ismert és kedvelt nemzetközi hipermarketláncok közül több vállalat is elkedzte bevezetni a forráscímkézést Nyugat-Európában, a magyarországi kiterjesztésre vonatkozó tervekről azonban egyelőre nincsenek pontos információk.
"A Carrefour, Európa legjelentősebb hálózatának döntése stratégiai fontosságú más kiskereskedelmi láncok számára is, meggyőződésem, hogy mint annyiszor, a mostani lépés is példamutató lesz a kontinens kiskereskedelmi kultúrájának fejlődésében. Biztos vagyok abban is, hogy az európai átlagnál nem jobb, sőt, a bolti lopások száma tekintetében egyre romló tendenciát mutató magyarországi bolti kereskedelem is felismeri a korszerű technológiákban rejlő megtakarítási lehetőségeket." - nyilatkozta Mihók Kornél, a Checkpoint Systems magyarországi igazgatója.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








