A hazai kiskereskedelmi piac fokozatos telítődése folytán az egyes üzletek, láncok a fogyasztói szokások és elvárások mentén eltérő módon különböztethetik meg magukat, ezzel nyerve meg újabb és újabb vásárlókat. A megkülönböztetés két fontos stratégiai eleme lehet a társadalmi felelősségvállalás és a fogyasztók egyre növekvő egészségtudatosságával párhuzamosan az árukínálat biotermékekkel való bővítése.
A fokozatos telítődés révén a hazai kiskereskedelem jelentős változásokon esett át az elmúlt években. Míg korábban a fogyasztóknak kellett alkalmazkodniuk az elérhető kínálathoz, addig ma már a kínálat mértéke következtében a fogyasztó beszerzései céljából maga választhatja ki a számára legmegfelelőbb üzletet, mely egyszerre elégíti ki az árral, a minőséggel és az üzlet nyújtotta szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásait. Napjainkban az élelmiszerek beszerzésének legfontosabb helyszínei a hipermarketek és az önálló, lakhely közeli kisboltok, melyeket a diszkontok követik.
Az árazáson, mint marketingeszközön túl ma már léteznek egyéb, kevésbé szembetűnő stratégiai elemek is, amelyek javíthatják egy cég megítélését, imázsát, ennek eredményeképpen pedig növelhetik a vásárlási kedvet az adott láncban.
Az egyik, egyre nagyobb közérdeklődésre számot tartó terület a társadalmi felelősségvállalás, melynek értelmében az egyes vállalatok üzleti tevékenységükbe önkéntesen építenek be szociális és környezetvédelmi intézkedéseket, melyeket részben a vállalatokkal szemben támasztott egyre erőteljesebb társadalmi elvárások hívták életre. E tevékenységek érinthetik a cég munkavállalóit, üzleti partnereit, a fogyasztókat, a helyi közösségeket, vagy akár önkormányzatokat.
A GfK Hungária Stratégiai Levél tanulmánya szerint a kiskereskedelmi üzleteknek tevékenységük során elsősorban a környezetvédelem, másodsorban az üzlet alkalmazottainak szempontjait - így az egészséges, biztonságos munkakörülmények biztosítását - kell szem előtt tartaniuk. Fontos ugyanakkor a vásárlók és a helyi közösségek érdekeinek figyelembe vétele is, de gyakorlatilag minden említett terület, témakör jelentőséggel bír:
Miután hazánkban is egyre több az egészségtudatos vásárló, és bár a kereslet egyelőre visszafogott, a biotermékek piaca Magyarországon várhatóan növekedni fog, így fontos stratégiai eszköz lehet az árukínálat biotermékekkel való bővítése.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Jelenleg a 15 éven felüli magyar lakosságnak mindössze 11 százaléka vásárol bioélelmiszereket (és csak 5 százalék választja havonta többször e termékeket). A mérsékelt vásárlási kedv egyik fő oka a biotermékek viszonylag magas árfekvése, mely részben annak tulajdonítható, hogy Magyarországon az összes művelt földterület mindössze 3 százalékán folyik biogazdálkodás. A hazánkban legkeresettebb biotermékek közé a zöldségek, gyümölcsök, a kenyérfélék és a tejtermékek tartoznak.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében
- Itt a pápa húsvéti szertartásainak menetrendje
- MBH Bank: 345,3 milliárd forint korrigált adózás előtti eredmény 2023-ban
- Megemelik a kecskeméti Mercedes-gyár dolgozóinak a fizetését
- Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
- Kerülje el az M1-est ha a fővárosba tart!