Kiadják a felhasználók adatait- senki sem menekülhet a reklám-hullám elől

Pénzcentrum
2007. augusztus 24. 11:00

A széles körben ismert közösségi oldal, a Facebook szeretne tőkét kovácsolni a népszerűségéből, s ezt nem másként próbálja megtenni, mint reklámokkal. De nem is akármilyen módon, egy új modellt dolgozott ki, célzott reklámokkal kíván hirdetőket halászni, igaz a nagy "pecázás" közben a hálóból kicsúszhat néhány felhasználó.

Az új modell lényege, hogy az egyes felhasználók saját maguk által felfedett adatai alapján célzott hirdetésekkel lehetne bombázni a belépőket.

A Facebook kapálózása a számok alapján érthető, hiszen ugyan a látogatottság már a rekordok kapuját döntögeti, sőt mi több, az elmúlt hónapban már be is lépett azon, 30,6 millió látogatóval. Ami sokkal szomorúbb, az a várakozások szerinti aprócska 30 millió dolláros profit az idei évben bejövő 150 millió dolláros árbevételből.

A hirdetők minden bizonnyal egymást ölik majd a számukra aranybányát jelentő Facebook bányászati jogaiért, hiszen olyan adatokhoz juthatnak így hozzá néhány kattintással, mint születési dátum, érdeklődési kör, zenei ízlés, utazási szokások, a nagy számú fényképekről már nem is beszélve.

Az új modell persze még nincs kész, de indulását már nem sokkal későbbre harangozták be. Az ezen keresztül beérkező hirdetések nem a már megszokott helyen lesznek megtalálhatóak, hanem az egyes barátok frissítéseiről érkező hírfolyamba csempésznék bele azokat.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Könnyen elképzelhető, hogy néhány olvasó, akiket zavarna az új rendszer, elhagyják a közösségi oldalt, ez azonban a Facebook számára valószínűleg messze nem olyan mértékű veszteség, mint a pénz hiánya.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem