2007 első félévében 7 százalékkal több külföldi turista látogatta meg hazánkat, mint egy évvel korábban. Mi is többet utazunk külföldre, összesen 7,9 millió alkalommal, ez 4 százalékkal haladja meg a 2006. első félévi adatokat - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.
A külföldről érkezők összesen 402 milliárd forintot költöttek hazánkban, míg mi 236 milliárd forinttal könnyítettük meg pénztárcánkat a nyaralás alatt. Az egyenleg így 166 milliárd forint, amely 48 milliárd forinttal jelent kevesebbet az egy évvel korábbinál, ennek romlása a KSH szerint leginkább a külföldre utazók költekezése megemelkedésének róható fel.
A Magyarországra érkező külföldiek számának emelkedésében az egy napos utazások játszották a döntő szerepet, ebben 10 százalékos növekedés volt tapasztalható. Ezzel szemben a több napra maradó külföldiek száma 11 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Tavalyhoz képest többen érkeztek Lengyelországból és Csehországból, míg Nagy-Britanniából, Ukrajnából és Szlovéniából kevesebben.
A külföldiek által leginkább kedvelt régió továbbra is Budapest, valamint Nyugat-Dunántúl. A kedvelt célpont, a Balaton részesedése is emelkedett.
Az év első félévében 7,9 millió alkalommal utaztunk külföldre, javarészt egy napra. Ezen utazások fele vásárlási céllal valósult meg, a többnapos utak esetében ez az arány már jóval kevesebb. A turisztikai motivációjú utazások az egynapos utazásoknak csak 29%-át képviselték, míg a többnapos utazások 81%-át, azaz a túlnyomó többséget. Jelentős volt a munkavégzés célú kiutazások aránya az egynapos utazásokon belül (17%), de még a többnaposak esetében is csaknem 13%-ot ért el a KSH adatai szerint.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Hatályon kívül helyezték Harvey Weinstein nemi erőszakos ítéletét
- A világ élvonalában a Richter – döntöttek az osztalékról
- Nagy Márton személyesen is tolmácsolta a kormány ultimátumát
- Női holttestet találtak az egyik szentesi utcán – leszúrhatták
- Három kínai űrhajós vette célba a Mennyei Palotát
- Megújul Horvátország légiereje