Több nagyvárosban csökkent a távfűtés ára, miután a szolgáltatók a gázpiac liberalizálásának első lépéseként kiléphettek a piacra földgázt vásárolni. Magyarországon rövidesen a lakossági fogyasztók is választhatnak, először az áram-, majd a gázszolgáltatók között - írja a Népszabadság.
Magyarországon elsőként a céges nagybani gázfogyasztók kaptak lehetőséget, hogy éljenek a választás lehetőségével, és maguk döntsék el, mely szolgáltatótól vásárolnak földgázt. A liberalizáció első lépésének eddigi eredménye az optimista várakozásokat látszik alátámasztani. Egerben például a héten jelentették be: a városi távhőszolgáltató nyolc százalékkal csökkenti a hődíjat a szabadpiacon elért kedvezőbb beszerzési áraknak köszönhetően.
A többnyire kedvező tapasztalatok alapján akár lelkesen is várhatnánk a gázpiac teljes felszabadítását. Az Európai Unió legtöbb polgára ugyanis július elsejétől elvben már szabadon dönthet arról, kitől vásárolja a gázt vagy az áramot. Magyarországon később, januártól nyílik meg az áram, és talán jövő nyártól a gáz piaca a lakossági fogyasztók számára is.
A közvetlen lakossági gázfogyasztók az elmúlt időszakban valószínűleg jobban jártak volna, ha az árak a piaci mozgásokat követik. Az árfolyamok változása - a forint erősödése - és a nyersanyag árának korábbi mérséklődése ugyanis árcsökkentést indokolt volna.
Mindez ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy korántsem biztos, hogy a kisfogyasztók jól járnak a piac felszabadításával. Ezzel ugyanis az államok elveszítik azt a jogukat, hogy az árat meghatározzák. Így a kormányoknak az a lehetősége is csökken, hogy "korrigálják" a piaci kilengéseket: lenyomják a lakossági tarifát, ha az túl magasra szökne.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Nagy István: nagyobb hangsúlyt kell fektetni a zöldenergia térnyerésére
- Baltimore-i hídomlás – van egy kiskapu a hajótársaság számára
- A kézilabda BL-negyeddöntők viszik ma a prímet - sport a tv-ben
- Jóval többet keresünk, mint tavaly ilyenkor
- Mi vezetett a németországi Zöldek zuhanórepüléséhez? Elemzés
- Komoly ügy lett Franciaországban egy iskolaigazgató és egy muszlim diák vitájából