Több nagyvárosban csökkent a távfűtés ára, miután a szolgáltatók a gázpiac liberalizálásának első lépéseként kiléphettek a piacra földgázt vásárolni. Magyarországon rövidesen a lakossági fogyasztók is választhatnak, először az áram-, majd a gázszolgáltatók között - írja a Népszabadság.
Magyarországon elsőként a céges nagybani gázfogyasztók kaptak lehetőséget, hogy éljenek a választás lehetőségével, és maguk döntsék el, mely szolgáltatótól vásárolnak földgázt. A liberalizáció első lépésének eddigi eredménye az optimista várakozásokat látszik alátámasztani. Egerben például a héten jelentették be: a városi távhőszolgáltató nyolc százalékkal csökkenti a hődíjat a szabadpiacon elért kedvezőbb beszerzési áraknak köszönhetően.
A többnyire kedvező tapasztalatok alapján akár lelkesen is várhatnánk a gázpiac teljes felszabadítását. Az Európai Unió legtöbb polgára ugyanis július elsejétől elvben már szabadon dönthet arról, kitől vásárolja a gázt vagy az áramot. Magyarországon később, januártól nyílik meg az áram, és talán jövő nyártól a gáz piaca a lakossági fogyasztók számára is.
A közvetlen lakossági gázfogyasztók az elmúlt időszakban valószínűleg jobban jártak volna, ha az árak a piaci mozgásokat követik. Az árfolyamok változása - a forint erősödése - és a nyersanyag árának korábbi mérséklődése ugyanis árcsökkentést indokolt volna.
Mindez ugyanakkor arra is figyelmeztet, hogy korántsem biztos, hogy a kisfogyasztók jól járnak a piac felszabadításával. Ezzel ugyanis az államok elveszítik azt a jogukat, hogy az árat meghatározzák. Így a kormányoknak az a lehetősége is csökken, hogy "korrigálják" a piaci kilengéseket: lenyomják a lakossági tarifát, ha az túl magasra szökne.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








