A fekete és szürke gazdaság elleni küzdelem jegyében a kormányzat fontolgatja, hogy a magánszemélyeknek is meg kell őrizniük a vásárláskor kapott számlát vagy nyugtát. Az állam ezzel szeretné elérni, hogy a vásárlónak is érdekében álljon elkérni a számlát, így a kereskedők jobban rá lennének szorítva a bevételeik bevallására.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök mai blogjában erről is ír. "Természetesen igen sok kérdés merül fel egy ilyen javaslat kapcsán. Leginkább azt kell elkerülni, hogy az emberek úgy érezzék, már megint azok életét teszik nehezebbé, akik apró kompromisszumokat kötnek, a nagyhalak pedig háborítatlanul bújhatnak ki a törvények alól. Tegyük mindjárt hozzá, hogy ezt a benyomást cáfolhatja például a vagyonosodási vizsgálat vagy a Vám- és Pénzügyőrségnek adott nyomozati jogkörök - ezek eredményeként lassan havi rendszerességgel buknak le milliárdos tételben ügyeskedők vagy csalók, de ettől még persze lehet jogos ez az érzés. Megválaszolandó kérdés az is, hogy létezik-e kis és nagy kompromisszum, vagy ha nevén nevezzük, akkor csalás? Ez erkölcsi, jogi, és azt hiszem, hétköznapi kulturális kérdés is." - írja a blogjában a miniszterelnök.
Ugyanebben a postban egy másik gazdasági hírre is reflektált Gyurcsány. "Az egyik velünk futó, cégügyekkel foglalkozó jogász fiú elmesélte, hogy soha ennyi cég vég- és felszámolásán nem dolgoztak még. De mindjárt hozzátette azt is, hogy ezeket az eljárásokat elsősorban nem azért indítják, mert a cégek csődbe mennek, hanem mert a fokozódó vizsgálatok, az elvárt adók bevezetése abba az irányba nyomja a cégtulajdonosokat, hogy csupán csak adókikerülés és ügyeskedés miatt ne tartsanak fenn cégeket. Ez is megmutatja, hogy milyen sokfajtaképpen lehet magyarázni a felszámolásról szóló adatokat! Tegyünk azt is hozzá, hogy ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy a gazdaság kifehéredése, a megváltozó szabályok esetleg nem sodorhatnak veszélybe jól működő társaságokat is. Ez abszolút nem kizárható, csak érzékelni kell, hogy melyikből van több, és mi adja a zömét ezeknek az eljárásoknak." - írja a miniszterelnök.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








