Nem is a legnagyobb - 4 milliót fizethet emiatt

Pénzcentrum
2007. július 6. 11:40

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.

A GVH észlelte, hogy az autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozás a magyar piacon történő megjelenése óta piacelsőségi állításokat fogalmaz meg reklámjaiban. Például az Autocentrum AAA Auto Kft. rendszeresen a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése"-ként hirdette magát. A versenyhatóság úgy ítélte meg, hogy a reklámot észlelő ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő AAA Auto vállalatcsoport egészére, így ez a szlogen a GVH megítélése szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.

A társaság másik szlogenje ("a lehető legmagasabb árakat fizetjük") ugyanakkor azt sugallta a fogyasztónak, hogy autójáért az AAA Autónál többet kap, mint amennyit bármelyik más kereskedő fizetne egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező gépkocsiért. Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás, mivel csak azt kívánta közölni a potenciális vásárlókkal, hogy a szokásos objektív körülményeken túl további esztétikai szempontokat is figyelembe vesz az általa megvásárolt autók vételárának kialakítása során.

Az állítást megfogalmazó reklámozónak már az állítás közzétételekor rendelkeznie kell az állítás valódiságát alátámasztó bizonyítékokkal - hívja fel a figyelmet a GVH. A fogyasztóknak eljuttatott információk valóságtartalmát pedig minden esetben a közreadójának kell igazolnia. A döntésben a versenyhatóság 4 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Autocentrum AAA Autó Kft.-t, mivel a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése" és "a lehető legmagasabb árakat fizetjük" szlogenek valóságát nem tudta megfelelően igazolni.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm