A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt 4 millió forintra bírságolta az Autocentrum AAA Auto Gépjármű-kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-t. A vállalkozás reklámjaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem sikerült hitelt érdemlő adatokkal alátámasztania.
A GVH észlelte, hogy az autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozás a magyar piacon történő megjelenése óta piacelsőségi állításokat fogalmaz meg reklámjaiban. Például az Autocentrum AAA Auto Kft. rendszeresen a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése"-ként hirdette magát. A versenyhatóság úgy ítélte meg, hogy a reklámot észlelő ügyfelek a magyar vállalkozásra értik az állítást, nem pedig a több országban jelen lévő AAA Auto vállalatcsoport egészére, így ez a szlogen a GVH megítélése szerint alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
A társaság másik szlogenje ("a lehető legmagasabb árakat fizetjük") ugyanakkor azt sugallta a fogyasztónak, hogy autójáért az AAA Autónál többet kap, mint amennyit bármelyik más kereskedő fizetne egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező gépkocsiért. Ezt az állítást nem igazolta a vállalkozás, mivel csak azt kívánta közölni a potenciális vásárlókkal, hogy a szokásos objektív körülményeken túl további esztétikai szempontokat is figyelembe vesz az általa megvásárolt autók vételárának kialakítása során.
Az állítást megfogalmazó reklámozónak már az állítás közzétételekor rendelkeznie kell az állítás valódiságát alátámasztó bizonyítékokkal - hívja fel a figyelmet a GVH. A fogyasztóknak eljuttatott információk valóságtartalmát pedig minden esetben a közreadójának kell igazolnia. A döntésben a versenyhatóság 4 millió forint versenyfelügyeleti bírság megfizetésére kötelezte az Autocentrum AAA Autó Kft.-t, mivel a "Közép-Európa legnagyobb használtautó kereskedése" és "a lehető legmagasabb árakat fizetjük" szlogenek valóságát nem tudta megfelelően igazolni.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében