Kelet-közép-európai bevezetése után két évvel a mobil számhordozhatóságról elmondható, hogy segített eltávolítani a verseny bizonyos korlátait, rákényszerítette a szolgáltatókat az ügyfelek igényeinek pontosabb követésére, továbbá a marketing és a márkaépítés központi szerepének megőrzéséhez is hozzájárult. Egyelőre azonban nem sikerült kiváltania az egyes szolgáltatók által remélt, mások által pedig rettegve várt drámai hatást. Az IDC legújabb tanulmánya szerint a kis- és nagyméretű mobilszolgáltatók előnyükre tudják fordítani a számhordozhatóságot, és márkaépítésre összpontosító, hosszú távú és átfogó mobil számhordozhatósági stratégiával annak potenciális negatív hatásait is el tudják kerülni.
A távközlési piac liberalizálásában fontos lépésnek tartott és EU irányelv által is előírt számhordozhatóság lehetővé teszi, hogy a mobilfelhasználók a számuk megváltoztatásával járó költségeket és kényelmetlenségeket elkerülve váltsanak mobilszolgáltatót. Ezzel párhuzamosan hatósági előírások élénkítik a szolgáltatók közötti versenyt, és akadályozzák meg, hogy a szolgáltatók a hálózatot váltó ügyfelek szankcionálásával erősítsék piaci pozíciójukat.
A kedvező vállalati arculat az előfizetői migráció ösztönzése és a meglévő ügyfelek megtartása szempontjából egyaránt alapvető fontosságú. Az IDC szerint három fő tényező gyakorol hatást a felhasználói migrációra (a felhasználói motiváció, a szolgáltatók promóciós tevékenysége, valamint a számhordozás akadályai, azon belül a díjak és a hosszadalmas eljárások), ugyanakkor a szolgáltatóváltási döntés fő mozgatórugója a meglévő szolgáltatóval kapcsolatos attitűd.
"A mobil számhordozhatóság figyelemre méltó lehetőséget kínál a kelet-közép-európai szolgáltatóknak piaci részesedésük növelésére, valamint a nemzeti piacokra jellemző hagyományos erőviszonyok átrendezésére" - mutatott rá Kresimir Alic, az IDC CEMA vezető elemzője. "Az e téren sikerre törő szolgáltatóknak fel kell ismerniük, hogy a szolgáltatóváltás ösztönzése szempontjából sokkal kisebb a valószínűsége a rövid távú kampányok sikerének, ha az adott cég nem épített ki magának kivételesen vonzó arculatot a felhasználók szemében."
Az IDC vizsgálata szerint a kelet-közép-európai országok többségében viszonylag alacsony a hordozott számok összesített aránya (az összes előfizetés kevesebb, mint 1 százaléka). Ez részben azzal magyarázható, hogy csak egészen a közelmúltban vezették be a számhordozhatóság szabályozását, a másik fő ok pedig az ügyfelek lassú alkalmazkodása. Az egyetlen kivétel Észtország, ahol a felhasználók 4,2 százaléka váltott szolgáltatót a számhordozhatóság 2005. januári bevezetése óta. Bár a felhasználói migráció aránya a régió egész területén viszonylag alacsony, a szolgáltatót váltó ügyfelek száma várhatóan nőni fog a következő években, amint a felhasználók hozzászoknak majd a lehetőséghez, és a hatósági beavatkozás egyre több akadályt szüntet meg a számhordozhatóság területén.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A mobil számhordozhatóság kelet-közép-európai mobilpiacokra gyakorolt hatásának első értékelése (An Early Assessment of the impact of Mobile Number Portability on CEE Mobile Markets, IDC# EW14P) című tanulmány áttekinti a mobil számhordozhatóság bevezetése óta a régió nyolc országában lezajlott piaci fejlődést, meghatározza a felhasználói migráció főbb mozgatórugóit, és tanácsadással segíti a mobilszolgáltatókat a számhordozhatóság eredményes alkalmazását segítő, piaci pozíciójukhoz igazodó stratégiák kidolgozásában.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








