Tavaly 342 ezer tonna hulladékot gyűjtött be az Öko-Pannon Kht, melyből csaknem 41 ezer tonnát a lakossági csomagolási hulladék tett ki. Utóbbi mennyiség 50%-os növekedést jelent a megelőző év adataihoz képest - írja a Napi.
Egy 1000 fős, 18 év felettieket tartalmazó mintán végzett országos körkérdés szerint a magyarok kétharmada véli úgy, hogy a lakóhelyén kisebb-nagyobb mértékben fejlődött a szelektív hulladékgyűjtés rendszere. Magáról a szelektív gyűjtésről 100 megkérdezettből 96-an hallottak már.
A megkérdezettek 68%-a gondolja úgy, hogy lakóhelyén van lehetőség a különböző anyagú hulladékok elkülönített gyűjtésére, holott hazánkban a szelektív gyűjtőszigetek valós elérési aránya jelenleg 58% körülire tehető.
A válaszadók 70%-a megfelelő körülmények között hajlandó lenne a szelektív gyűjtésre. A kutatás rávilágított, hogy minél alacsonyabb a válaszadók iskolai végzettsége és minél kisebb településen laknak, annál kevésbé hajlandók elkülönítetten gyűjteni a hulladékot.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


